بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ اطلاعاتی در مورد گزینه برتر احداث آزادراه ساحلی دریای خزر از «رامسر تا بابلسر»

پاور پوینت آزادراه ساحلی دریای خزر توسط محمد اسماعیل علیخانی از سال 1372 در چند صفحه آغاز و تا سال 1402 طی 30 سال چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفته و در نهایت به این مجموعه رسیده است.

اطلاعاتی در مورد گزینه برتر احداث آزادراه ساحلی دریای خزر از «رامسر تا بابلسر»
تین نیوز |

پاور پوینت 126 صفحه ای زیر حاوی اطلاعات در مورد آزادراه ساحلی دریای خزر است.

به گزارش تین نیوز، این پاور پوینت توسط محمد اسماعیل علیخانی از سال 1372 در چند صفحه آغاز و تا سال 1402 طی 30 سال چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفته و در نهایت به این مجموعه رسیده است. 

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ حاشیه سازی رسانه ای برای رئیس جدید سازمان هواپیمایی و قالب کردن مغلطه بجای تذکر!

 در این مجموعه به ترتیب :

- تقاضای ترافیک در نوار ساحلی از آستارا تا گرگان

- فواصل شهرهای ساحلی

- راه های دسترسی از تهران به نوار ساحلی 

[ تذکر: توضیح داده شده که در آزادراه تهران چالوس، شهر چالوس مقصد مسافر نیست بلکه برای اکثریت قریب به اتفاق آنها یک نقطه عبور است.

حوزه نفوذ آزادراه بین رامسر در غرب تا بابلسر در شرق نوار ساحلی به طول 208 کیلومتر تعریف شده است.]

- گزینه های مختلف کریدور عبور از کوهپایه ( درون تونل ویا روی پل )، در دشت، دو طبقه کردن جاده موجود در ساحل روی پل احداثی در حریم 60 متر قانونی و بالاخره احیای اراضی با قرضه مصالح از بستر دریای خزر یا  Beach Nourishment مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 در کنار این مطالب مجموعه اطلاعات مفیدی در خصوص شناخت دریای خزر، ابعاد، اعماق ، محیط مساحت، حجم آب، میزان تبخیر، بالا و پایین رفتن آب خزر، سهم رودخانه ها از آب خزر ولگا و.. سفیدرود - ریخت سواحل خزر و دیگر مطالب لازم از جمله گزینه های مختلف قرضه از بستر دریا حمل مصالح‌ با پمپاژ و لوله و یا کشتی مورد بررسی قرار گرفته است.

در پایان شرح خدمات گزینه های مختلف مطالعات راه ساحلی تدوین و ارائه شده است.

تذکر: این شرح خدمات با هدایت مهندسین مشاور هالکرو انگلیسی (قبل از تحریم) تهیه شده و نسخه انگلیسی این شرح خدمات در دسترس است.

 تذکر: باتوجه به آنکه نگارنده در مورد گزینه مرجح به قطعیت رسیده و گزینه ارجح دوطبقه کردن راه ساحلی موجود می باشد علیهذا، این شرح خدمات و بررسی گزینه های از ساحل تا کوهپایه به دلایل مندرج در همین گزارش منتفی می باشد.

تاکید شده که آزاد راه ساحلی روی پل 6 خطه احداث و به منظور به حداقل رسانیدن هزینه ها فقط ترافیک سبک به طبقه بالا هدایت می شود. در نتیجه سازه پل بسیار سبک تهیه و اجرا می شود.

برای دریافت پاورپوینت روی عبارت دانلود فایل کلیک کنید.

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ممدبابلسری پاسخ

    همون بهتر که نشد.یک پل دارن میسازن در بابلسر سمت خونه ما یعنی پارک شورا از سال ۹۰ تا الان دارن کار میکنن هیچ به هیچ یعنی پلی زدن که پارک خراب کرد فقط توی این ساخت ساز پل فقط دزدی کردن

  • ناشناس پاسخ

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-281620

  • ناشناس پاسخ

    به نظرم بهترين كاري هست كه من سةلها بهش فكرميكنم توي اكثر كشورهايي كه ساحل دارن همچين خيابوني كنار ساحل وجود دارد وهر رهگذري از زيبايي دريا استفاده مبره احسنت به كسي كه همچين فكري به ذهنش رسيده واحسنت به كسي كه اونو عملياتي كنه

  • ناشناس پاسخ

    فقط هر ۵۰ متر سرعت گیر اندازه خاکریز یادتون نره ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • فرهاد خاکی صدیق پاسخ

    این طرحی بسیار عالی وکاربردیست وباتوجه به عقب نشینی دریا در این چندساله زمان بسیار مناسبی برای اجرای زیر ساخت های آن هست ضمن اینکه من هم حدود چهل سالی هست که جسته وگریخته از آن می‌شنوم ودر سفرها و بازدیدهای کارشناسی از سواحل بندر ترکمن تا آستارا موقعیت ونهوه اجرای آنرا درذهن خود پرورانده ام.وضمن اینکه نکته کلیدی آن این است که با توجه به گرانی قیمت زمینهای ساحلی چنانچه در حریم دریا ودر بعضی مناطق کم عمق اگر دریا اجرا شود در نهایت زیبایی ارزان هم تمام میشود وضمن اینکه پربسیاری مناطق مستعد با جذب سرمایه علاقمندان به هتل سازی و مکانهای بسیار سطح بالای گردشگری و تاسیسات دریایی و صنایع مرتبط تامین بودجه اجرای آن نیز امکان پذیر است.بهترین گزینه برای توسعه شهری با جانمایی وطرح جامع شهری و اصلاح مهندسی شهرهای موجود وکم کردن بار جمعیت از پایتخت ومزایای متعدد اقتصادی. شهرسازی .اجتماعی.وتوسعه صنعت وابسته.و.جذب سرمایه های داخلی و جلوگیری از فرارسرمایه های فراوان داخل کشور که در کشورهای همجوار .والبته بدلایل مختلف فرهنگی وعدم امنیت و بازگشت سرمایه اتفاق می افتاد.میتوان با مدیریت کلان وجسورانه و ایجاد اطمینان کامل والبته با سرعت اجرا شود و مرحله حرف واحیانا نیمه کاره رها نشود.
    در تمام امور مربوطه با اشتیاق آماده همکاری هستم .

  • هادی جباریان پاسخ

    با درود کاش بجای تخریب جنگلها همه مسیر با پل هوایی مطالعه بشود

  • ناشناس پاسخ

    البته با توجه به عقب نشینی های دریا شاید یک اپدیت جدیدتر هم لازم باشد

  • Ali پاسخ

    با سلام اگر بتوان از حریم شبکه فشار قوی که تا نیرو گاه شهید سلیمی نکا کشیده شده استفاده نمود شاید کم هزینه و کاربردیتر باشد

  • ناشناس پاسخ

    به امید خدا

  • حسین پاسخ

    لطفا دست بردارید از تخریب منحصر بفرد ترین دریاچه جهان و بزرگترین آن ...همه جا شده صدای موتور و ماشین و دود و رفت و آمد ...کو و جنگل را موتوریزه کردید حالا بفکر جاده کشیدن در ساحل افتاده آید ؟!؟یعنی میخواهید مردم را ازهمین هوای تازه که از شمال غرب دریای خزر به ساحل میوزد محروم کنید ؟ باد از دریا بوزد از جاده ساحلی و دود و دم عبور کند و آغشته به انواع گازها شود و برود در ریه مردم این‌سوی جاده ؟ که چه بشود ،؟ که فقط پول و پول پول توشه ؟جاده هم اگر میخواهید بکشید جاده سلامت بکشید ..فقط برای پیاده روی در ساحل . زندگی سالم با بدن سالم و اعصاب راحت از میلیارد میلیارد میلیارد ارزشش بیشتر است .

  • پاکروان پاسخ

    ۱۰۰۰ سال طول میکشه

  • ناشناس پاسخ

    به ساحل هرکشوری که نگاه کنیم می بینیم بعد دریا فضای سبزه بعد جاده بعد ساختمان‌ها شروع میشه این بهترین گزینه است که انشاالله مسوولین بش توجه کنن که برای گردشگری بسیار اهمیت دارد

  • ناشناس پاسخ

    بکی از کارهای مورد لزوم سواحل دریای خزر احداث استخرهای ساحلی برای جلو گیری از غرق شدگی با استفاده از آب دریا جهت استفاده مردم میباشد

  • محفوظ پاسخ

    این ها طبعیت سر سبز شمال رو دارند به گند میکشن جنگل ها رو دریا رو مزارع سر سبز برنج و چای را یک عده سودجو محلی و غیر محلی دارند به گند می کشند تا به تعطیلات می خورند هجوم می آورند شمال‌
    مسئولان شمال به فکر باشند

  • ناشناس پاسخ

    با این بودجه های عمرانی غیر ممکن است چرا روی ابر ها راه می روید نگاهی به تاربخ گلنگ زنی بزرگ راه تهران شمال بزنید ، کمی فکر بکنید هزاران پروژه نیمه کاره در این مملکت منتظر بودجه هستند به متروی تهران وسایر شهرها توجه نمایید مملکت پول ندارد نیروگاه بسازد شما می خواهید پنجاه سال ساکنان شمال همین جاده را هم از دست بدهند.

  • یوسف پاسخ

    بنظر من اگر دولت میخواد به مردم حال جانانه بده تا ساختن این بزرگراه که دههاسال طول میکشه تو تا کشتی کروز چند طبقه توریست بگیره هر روز یکی از آستارا ودیگری از رامسر مردم رو از دریا برا یک تفریح یک روزه جابجا کنه هم جلب توریست میشه هم در آمدهایی وهم خدا و بندگان رازی میشن

  • سانتا بابلسری پاسخ

    30 سال به درازا کشید و انجام نشد! از اینپس هم نخواهد شد.

    • میرباقری

      بهترین نظر ایجاد نیروگاه خورشیدی در ساحل بعلت ایجاد فضای کافی می‌باشد
      در کنارش ایجاد پل هوایی در بالای جاده‌های موجود
      برای کاهش ترافیک می‌باشد
      چون تونل و زیر دریا خرج‌و خاطراتش زیاد است

  • نجید پاسخ

    فکری بحال کمبودآب ۷۵درصدکشورکنیدکه معضل وبحران آینده کشوراست که جنگ آب درخاورمیانه این بلندپروازیهارابه فقروعصیان آن اکثریت خواهدبرد

  • پاشا پاسخ

    به خدا قسم با حیوانات دو پای که اسم خودشان را راننده گداشته اند وبا جان ومال مردم بازی میکنند هر بیست متر یک دستانداز وسرعت گیر هم بسیار کن است بعضی به قسط کشتار مردم پشت فرمان نشسته اند خریمه ،توقیف خودرو وحتی زندان هم برایشان کم است چون قسط قتل مردم را دارند با داعش وصهیونیست فرقی ندارند

  • علی پاسخ

    پول بدن به پیمانکار چینی یکساله می‌سازه دست پیمانکار داخلی ۱۰ برابر چینیه حداقل ۵۰ سال طول میکشه

  • فرهاد پاسخ

    سلام من با شهردار وقت نور وگروهی از سال ۸۶ تا ۸۹ همکاری کردم که این چیزی که نوشتید تو شهر نور قرار بود شروع بشه و بعد سراسر دریای خزر ادامه پیدا کنه ولی روز افتتاح با حضور مجری و سرمایه گذار و همه مسئولین شهر نور، آقای رئیس جمهور وقت نیامد و بعدا گفتند چون آقای مشایی جزو افراد موثر دولت بود و بچه رامسر هست گفته باید از رامسر این پروژه شروع بشه و باعث شد خیلی ها که شب و روز وقت گذاشته بودند و دستمزدی نگرفته بودند، زندگی و کارشون از بین بره و حالا بعد ۱۴ سال همچین خبری پخش کردید که نمیدونم از کجا آوردید. من هنوز نقشه های اون پروژه اتوبان دو طبقه و خیلی چیزهای دیگه رو دارم که خودم و چند نفر دیگه کشیده بودیم و تنها اتوبان نبود. منبع این خبر از کجاس؟ خیلی دوس دارم بدونم کسایی که زندگیم رو بهم زدند چه کسانی هستند؟ اون زمان اصلا مقامات شهر رامسر به فکر چنین چیزی نبودند و نمی‌دانم تاریخ سال ۷۲ را از کجا آوردید؟ در آن زمان اتوبان تهران شمال مطرح بود نه چیز دیگر و چون در بعضی جلسات شرکت میکردم میدیدم که هیچ کسی در مازندران به فکر چنین چیزهایی نبود. البته میدانم زندگی از بین رفته قابل جبران نیست و مدیون بودن این افراد سرجای خودش باقی خواهد ماند.

  • رسول خائف پاسخ

    درود بر شما. سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
    راست میگویید پل کمربندی فریدون کنار را
    که ده سال است نیمه کاره مانده تکمیل کنید
    بقیه پیش کش.

  • ناشناس پاسخ

    از دولت محترم خواهشمندم که هرچه سریعتر نسبت به شروع کار احداث بزرگراه رامسر_بابلسر اقدام نماید

  • مجتبی پاسخ

    چرا فقط از رامسر تا بابلسر، چرا تا ساری مرکز استان نمی آد، غیر از این هست که این بزرگراه برای رفاه و تجارت استان نیست بلکه فقط برای تفریح تهران نشینان هست؟؟؟ فقط برای خوشگذرانی شما.

  • محمد اسمعیل علیخانی پاسخ

    بادرود
    من توبسنده مقاله هستم نظرات شما گرامیان را خواندم
    متاسفانه بسیاری از دوستان بیش از صد صفحه پاور پوینت را ندیده اند،
    من گزینه ساحلی اعم از احیای اراضی ساحلی و یا راه روی پل در یاحل را پس از چند دهه آزمون وخطا درنهایت رد کرده ام
    ساحل دریای خزر در واقع به انواع شیوخ های قانونی و غیر قانونی در طول زیادی اشغال و ۶۰ متر حریم از MWL وجود ندارد
    دراین ساحل طی سالها آب بالا وپایین میرود.
    ۶۰ متر حریم مختل شده
    ساحل شکل کج ومعوجی دارد که پیاده کردن طرح هندسی را ه درآن مقدور نیست
    کزینه دامنه کوه روی پل یا تونل هم …
    گزینه گزیده دوطبقه کردن راه موجوذ بی دردسر…
    صدو… صفحه پاور پوینت را مرور کنید‌ اطلاعات ‌خوبی درمورددخژر و،،،
    با سپاس علیخلنی

  • رامین صفایی پاسخ

    تین نیوز یک رسانه هرز نویس است و حالا
    انتظار دارد عده ای هم خبرنگارهای افتخاری اش
    باشند !!

  • ناشناس پاسخ

    بایددرنظربگیرید ک محدوده ی ساحل رو خراب نکنید بکر نگه دارید لااقل یه محدوده ی طبیعی برای ساحل و دریا بگذارید ساختمانو برجو فاضلابو غیره
    تااونجا ک میشه بکر باشه که کسی ازشلوغی شهر فرار کرد نره دوباره تو شلوغی شهر ساحلای شمال ک میری انگاررفتی قرچک ورامین ک تهش یه دریاس هه