| کد خبر: 232075 |

۵۰ هزار واحد روستایی زنجان در مقابل زلزله مقاوم سازی شده‌اند

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده، ۵۴ درصد واحدها معادل ۵۰ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

تین نیوز

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده، ۵۴ درصد واحدها معادل ۵۰ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای افزود: بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سوانح طبیعی یکی از اهداف اصلی این نهاد به شمار می آید که در این خصوص اقداماتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

این مسوول تاکید کرد: آگاهی افراد از پدیده هایی مانند زلزله، برنامه ریزی های صحیح ایمنی بطور گروهی و در اقشار مختلف جامعه، آمادگی فردی برای انجام اقدامات ضروری هنگام وقوع زلزله، میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد و در این میان دستگاه های خدمات رسان نقش مهمی بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: با تدوین اصول و قوانین ارتقا دهنده پایداری اجتماعی و الگوهای توسعه و نظارت دقیق بر اجرای این اصول و قوانین، می توان زمینه های کاهش آسیب پذیری و بهبود و ارتقای ایمنی در بافت های شهری و روستایی را فراهم کرد.

خواجه ای تاکید کرد: سوانح قابل پیش بینی نیستند، لذا با تدابیری آمادگی لازم را داشت  و بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: انجام اقدامات ضروری قبل از وقوع زلزله، میزان آسیبها را تا حد زیادی کاهش می دهد و امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با داشتن ۲۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب دیده خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این تعداد ماشین آلات و امکانات کافی نیست که امیدواریم با حمایت های استانداری و مدیریت بحران بتوان اعتبارات ویژه ای برای تجهیز ناوگان و ماشین آلات بنیاد مسکن استان جذب کرد.

به گفته این مسوول، بنیاد مسکن نهادی است که با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌ شده است و در راستای این هدف همواره تلاش می کند میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای آنها تلاش و جدیت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.