| کد خبر: 218914 |

استاندار اردبیل تاکید کرد

◄ همکاری بانک‌ها در جذب تسهیلات مسکن روستایی

اردبیل| استاندار اردبیل بر همکاری مضاعف بانک‌ها در جذب تسهیلات مسکن روستایی با هدف مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی در اردبیل تاکید کرد.

تین نیوز

اردبیل| استاندار اردبیل بر همکاری مضاعف بانک‌ها در جذب تسهیلات مسکن روستایی با هدف مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی در اردبیل تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی تسهیلات مسکن روستایی با حضور مدیران بانک‌های عامل و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: سهمیه استان در سالجاری برای دیافت وام ارزان قیمت بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و مساکن محرومین 5 هزار و 500 مورد است.

وی با انتقاد از روند نامطلوب جذب این تسهیلات در اردبیل خاطرنشان کرد: ضروری است بانک‌های عامل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هماهنگی فرمانداری شهرستان‌ها در جذب این تسهیلات همکاری کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با روند موجود عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نسبت به سایر استانها مطلوب نیست و ضروری است تا سه ماه آینده نسبت به برطرف کردن آن و جذب سهمیه استان اقدام لازم انجام شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه بانک‌ها در راستای جذب این تسهیلات موظف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی هستند، افزود: بانک‌های تعیین شده در صورت نبود ضامن معتبر باید ضمانت نامه سفته زنجیره‌ای مصوبه هیئت وزیران را قبول کنند و مردم بیش از این گرفتار بروکراسی اداری نباشند.

وی تصریح کرد: با اعطای این حجم وام برای ساخت مسکن روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال، از تراکم خسارات احتمالی بلایای طبیعی اعم از جانی و مالی نیز کاسته می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز با اشاره به روند بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سطح استان تعداد عقد قرارداد با بانک‌های عامل برای تسهیلات مسکن روستایی را نزدیک 3 هزار واحد به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد.

فرهاد سبحانی خواستار تعامل بیش از پیش مدیران بانک‌های عامل در تسهیل شرایط برای ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.