| کد خبر: 220702 |

ترافیک در آزادراه‌های زنجان آرام و روان است

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: هم اکنون وضعیت تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی این استان به ویژه آزاد راه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، آرام و روان است.

تین نیوز

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: هم اکنون وضعیت تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی این استان به ویژه آزاد راه‌های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، آرام و روان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: با توجه به محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تردد در برخی استان های کشور طی تعطیلات چند روز گذشته، تردد در اغلب مسیرهای مواصلاتی این استان نیز به ویژه در آزادراه ها آرام و روان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شب گذشته یک فقره تصادف در مسیر دندی به تکاب بین ۲ دستگاه خودروی وانت بار و نیسان اتفاق افتاد که بر اثر این حادثه  رانندگی، سه نفر جان خود را از دست دادند.

این مسؤول یادآور شد:  بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان به ترتیب خستگی و خواب آلودگی، سرعت بالا، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است که اگر رانندگان به قوانین و مقررات توجه دقیق داشته باشند به حتم میزان حوادث ناشی از رانندگی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال ۵۳ فقره تصادف فوتی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۸) به میزان هشت درصد افزایش نشان می دهد و بر اساس آمار پزشکی قانونی در طی مدت یاد شده تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰۸ نفر بود که متاسفانه این تعداد کشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز هشت درصد رشد داشت.  

تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.