| کد خبر: 199988 |

همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های زنجان الزامی است

جانشین رئیس پلیس را فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در تمامی مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های برفگیر و کوهستانی این استان، الزامی است.

تین نیوز

جانشین رئیس پلیس را فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در تمامی مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های برفگیر و کوهستانی این استان، الزامی است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: در زمان حاضر تردد مسیرهای ارتباطی این استان لغزنده است اما با تلاش راهداران و انجام نمک پاشی و تیغ زنی، تردد در آنها جریان دارد.

وی اظهار داشت: مسیرهای زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، اغزنده و مه‌آلود است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث احتمالی با احتیاط و دقت بیشتری رانندگی کنند.

عظیمی افزود: ساعت ۱۹ دوشنبه شب /۲۷ آبان ماه/ در  کیلومتر ۸۵ خط شمالی آزادراه زنجان - تبریز یک دستگاه خودروی وانت نیسان به علت برفی و لغزنده بودن سطح آسفالت و تخطی راننده از سرعت مطمئنه با حفاظ وسط جاده برخورد و واژگون شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه راننده وانت نیسان به علت شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ فقره تصادف منجر به جرح و خسارت در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که هشت مصدوم برجای گذاشت. 

عظیمی خاطرنشان ساخت: دیشب تردد در آزادراه زنجان - قزوین و تمام گردنههای این استان با زنجیرچرخ صورت می‌گرفت که با انجام عملیات نمک پاشی و تیغزنی، نسبت به پاکسازی این مسیرها اقدام شد.  

وی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی کنند و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

عظیمی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.