| کد خبر: 256307 |

مشاور وزیر راه در امور زیر بنایی اعلام کرد

ظرفیت ۱۰ میلیون تنی راه آهن شمال جنوب؛ ایران نقطه ثقل حمل ونقل منطقه می شود

میرشفیع، مشاور وزیر راه در امور زیر بنایی از ظرفیت ۱۰ میلیون تنی حمل بار توسط خط آهن شمالی جنوبی کشور خبر داد.

تین نیوز

میرشفیع، مشاور وزیر راه در امور زیر بنایی از ظرفیت ۱۰ میلیون تنی حمل بار توسط خط آهن شمالی جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، حسین میرشفیع دررابطه با راه آهن راهبردی رشت آستارا اظهار کرد: این خط آهن در ایران به یک خط منحصر نیست و ظرفیت های حمل ونقلی خوبی را در بنادر شمالی کشور در اختیار داریم.

وی افزود: حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت ترانزیت بار وجود دارد؛ خاصه در بنادر جنوب کشور که ظرفیت بالایی برای ترانزیت بار وجود دارد.

میرشفیع با اعلام این که شبکه ریلی شمالی به بنادر جنوبی نظیر امام خمینی و خرمشهر اتصال دارد، افزود: راه آهن چابهار زاهدان به سرعت پیش می رود که یکی از پروژه های بزرگ کشور بوده که تا سال آینده به بهره برداری می رسد و شبکه جنوبی را به حوزه ریلی کشور متصل می کنند.

مشاور وزیر راه اضافه کرد: انزلی نیز ظرف ماه های آینده تکمیل می شود و این بندر نیز به شبکه ریلی اتصال می یابد.

وی همچنین به محدودیت های حوزه ناوگان حمل ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: دوستان راه آهن و حمل ونقل جاده ای در حال بازسازی هستند.

میرشفیع افزود: قرارداد اخیر فعلاً در حد تفاهم نامه ای برای تأمین مالی از سوی روس ها می باشد؛ این کریدورها در آسیای میانه، روسیه و هند پر اهمیت است؛ چراکه ازاین پس هزینه ترانزیت این کشورها کاهش هزینه قابل توجهی خواهد داشت.

وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو اضافه کرد: در ایران نیز چند کریدور در شرق دریای مازندران، خود دریاچه و کریدور غربی را در اختیار داریم.

میرشفیع همچنین معتقد است که موضوعات سیاسی تکمیل این خط آهن را تحت تأثیر قرار نمی داد؛ چنان چه موضوعات اقتصادی بیشتر غالب است که هزینه تمام شده و معطلی بار آن ها کاهش پیدا می کند و وضعیت جغرافیایی این کشورها موجب علاقه مندی برای سرمایه گذاری در این زمینه بوده است.

مشاور وزیر راه گفت: مزیت اقتصادی کشورهای اطراف آن ها را برای انتخاب کریدور ایران، جذب می کند و تلاش دیگران تأثیری در قراردادهای اقتصادی ما ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت جابه جایی ۱۰ میلیون تن بار توسط کریدور شمالی جنوبی تصریح کرد: برای گسترش این ناوگان در سال ۱۴۰۲، بندر کاسپین را در نظر داریم و شاید به صورت مستقیم بار را از روسیه گرفته و حمل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احد صالحی 0 0

    خدا قوت آقای میر شفیع.
    # این خط و این هم نشان.
    پایان سال دیگر باز هم منتظر گزارش شما خواهیم بود.