| کد خبر: 241363 |

◄ خروج ١١ واگن از خط+ فهرست سوانح ریلی از 29 آذر 1400 تا کنون

امروز چهارم فرودین ماه 1401 تعداد 11 واگن در بلاک میرجاوه به زاهدان از خط خارج شدند.

تین نیوز

امروز چهارم فرودین ماه 1401 تعداد 11  واگن در بلاک میرجاوه به زاهدان از خط خارج شدند.

به گزارش تین نیوز، در این حادثه که امروز رخ داد،   6 واگن به طور کامل و یک بوژی از پنچ واگن  از قطار حامل برنج وارداتی در مسیر میرجاوه به زاهدان از خط خارج شد.

فهرست سوانح ریلی از 29 آذر 1400 تا کنون

29 آذر:  ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح قطار ریل باس محلی گرمسار تهران درنزدیک ورامین دچار اتش سوزی شد که قطار متوقف شد و با همکاری اتش نشانی حریق مهار گردید مسافران با قطار شماره ۴۸۷ به تهران منتقل شدند.

3 دی: برخورد قطار با مامور فنی در ایستگاه تهران حادثه آفرید و منجر به قطع پای مامور مذکور شد هرچند با تاخیر اما مصدوم حادثه به بیمارستان اعزام شد.

بیشتر بخوانید:

سوانح ریلی ایران؛ بیش از چهار برابر متوسط جهانی+ آمار حوادث ریلی اخیر

7دی:  خروج از  خط یک دستگاه لکوموتیو‌ جی ام در هنگام مانور در هنگام جابجایی واگن های شن کش از خط در ایستگاه آنجیلاوند.

8 دی: خروج از خط ١٤ واگن در بلاک باری در بلاک زیراب به شیرگاه منجر به خسارت شدید به واگن ها، خط آهن و  مسدودی خط و حذف همه قطارهای مسافری شد.

8 دی: برخورد شدید لکوموتیو ۱۲۰-۴۰ با استیم ۰۵۲ در خط مهاجر منجر به آسیب شدید به استیم و واگن متوقف قبل آن گردید.

13 دی: ریل باس گرمسار تهران روز ١٣/ ١٠/ ١٤٠٠ بعد از خروجی ایستگاه راه آهن گرمسار دچار آتش سوزی شد.

16 دی: خرابی مکرر و آتش گرفتن تراکشن موتور محور دوم لکوموتیو ٢٠٠٤ حامل قطار مسافری بندرعباس به تهران منجر به تاخیر ٨ ساعته قطار تهران به بندر شد. متعاقب این موضوع قطار بندر عباس تهران با تاخیر ٤ ساعته از مبدا حرکت کرد‌.

28 دی: یک واگن لبه کوتاه در ایستگاه اندیشمک از خط خارج شد.

29 دی: ورود واگنت ریلی (درزین د ۸۱ )مامورین به خط مسدود در ایستگاه بالارود منجر به برخورد شدید با ماشین آلات خطی متوقف و خسارت شدید به هر دو دستگاه شد.

30 دی: صبح ۳۰ دی  یک واگن فله فربه شماره 9453905 در ایستگاه شوش حد فاصل ایستگاه اندیمشک و اهواز از خط خارج شد و منجر به مسدودی سه ساعته خط گردید.

1 بهمن: روز اول بهمن ماه هنگام عبور قطار مسافری از خط زوج تهران مشهد حدود کیلومتر ٤١٢  نزدیک شهرستان شاهرود به علت باز بودن درهای جانبی  واگن های لبه کوتاه قطار عبوری در بلاک فرد باری،  خسارت جدی به قطعات زیر شاسی از جمله بالشتک ها و حافظ تشتک بوژی نه سالن مسافری وارد شد.

2 بهمن: در ساعت ٢ صبح روز دوم بهمن، ۵ واگن باری از قطار باری در بلام بین ایستگاه های خاتون آباد به میمند در راه آهن هرمزگان در خط فرد از خط خارج و موجب انسداد خط فرد مسدود شد و با توجه به دو خطه بودن خط، قطارهای مسافریی با تاخیر از خط زوج تردد کردند.

2 بهمن: لکوموتیو ١٥٣٧ حامل قطار مسافری بندر عباس مشهد روز ٢ بهمن  در بلاک زاد محمود به تزرج در راه آهن هرمزگان دچار آتش سوزی شد که با اقدام به موقع ماموران از قطار منفصل  وقطار مسافری نیز متوقف شد.

2 بهمن: دو واگن لبه بلند به علت شکسته شدن محور بوژی راهنما از خط خارج و خسارت سنگین وارد و موجب مسدودی خط شد.

4 بهمن: لکوموتیو قطار ارومیه در ایستگاه گل تپه آتش گرفت خوشبختانه به قطار مسافری و مسافران آسیبی نرسید.

5 بهمن: به گزارش مسافران لکوموتیو شماره ۸۱۱-۶۰ قطار مسافری تهران شیراز، در ورودی ایستگاه علی آباد، دچاره آتش سوزی موتور شده و پس از سوختن، با ۳ ساعت تاخیر پس از اتصال لکوموتیو امداد به سیر خود ادامه داد.

9 بهمن: صبح روز شنبه ۹ بهمن یک دستگاه وانت در ایستگاه ورامین با قطار تصادف کرد.

10 بهمن: خروج از خط دو واگن مخزن در مورخه ١٠ بهمن منجر به مسدودی خط دو ایستگاه شهید مطهری در راه آهن خراسان شد.

10 بهمن: ساعت هشت و ۱۴ دقیقه روز 10 بهمن یک واحد حمل و نقل درزین در محدوده جاده یولاق ساوه از ریل راه آهن خارج شد و طی آن  ۶ کارگر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

11 بهمن: سحرگاه روز 11 بهمن قطار تهران به تبریز در مسیر خود در حوالی قزوین به دلیل نقص فنی در یکی از سالن‌های این قطار دچار مشکل و متوقف شد  که پس از جدا کردن سالن آسیب دیده و دارای نقص فنی از قطار تهران - تبریز، این قطار پس از رفع مشکل به راه خود ادامه داده است. در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

24 بهمن 1400: صبح روز 24 بهمن یک دستگاه واگن لبه بلند حامل گوگرد در ایستگاه مرزداران راه آهن خراسان دچار حریق شد و در آتش سوخت

9 اسفند 1400: خروج از خط واگن مخزن دار در ایستگاه رودک منجر به مسدودی خطوط ایستگاه شد.

9 اسفند 1400: خروج از خط یک واگن لبه بلند در بلاک هفت تپه میان اب منجر به مسدودی 2 ساعته این بلاک شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. ضمن تشکر از تین بخاطر فهرست کردن این رخداد ها و تشویق این رسانه به ادامه و تکمیل و تعمیق این اطلاع رسانی کارشناس پسندانه ، لطفا نگاهی به این رخداد ها و خسارت های وارده بیندازید.
    در یک نگاه کلی میتوان پرسید:
    راه آهنی که فریادش از بابت کمبود ناوگان ( با تاکید بر لکوموتیو و کشنده ) به هواست چطور آتش گرفتن لکوموتیو را توجیه میکند؟ چطور آتش سوزی ریل باس را توضیح میدهد؟ چطور دلیل این همه خروج را خط را توضیح میدهد؟ در کدام راه آهن دنیا واگن لبه کوتاه را با درب های باز به سرویس میفرستند؟ در کدام راه آهن دنیا دو لکوموتیو را به این راحتی به هم میکوبند؟ در کدام راه آهن دنیا درزین به خط مسدود وارد میشود؟ بعد از این همه هزینه برای بازرسی چرا باید محور و سرمحور واگن بشکند؟
    راه آهنی که بشدت از بابت طولانی بودن زمان سیر زیر سوال است چگونه این همه تاخیر و مسدودی خط از بابت سونح را توجیه میکند؟ در سال چند بار محور جنوب بدلیل سانحه مسدود میشود؟
    این گزارش کوتاه و مختصر میتواند چراغی را بر علل و ریشه های بهره وری پایین بهره برداری در راه آهن ایران روشن کند.براحتی میتوان دریافت که مشکل راه آهن ایران بیش از آنکه کمبود تجهیزات باشد فقدان انظباط سازمانی ست.