| کد خبر: 238491 |

مدیر راه آهن هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص):

محور رشت- آستارا حلقه مفقوده ترانزیت ریلی است

فعال حوزه ریلی با اشاره به این نکته که ایجاد اعتماد جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهگشا در صنعت حمل و نقل است، گفت: حلقه مفقوده کریدور جنوب به شمال حوزه ترانزیت ریلی، محور رشت- استارا است که باید به آن توجه ویژه داشت.

تین نیوز

فعال حوزه ریلی با اشاره به این نکته که ایجاد اعتماد جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهگشا در صنعت حمل و نقل است، گفت: حلقه مفقوده کریدور جنوب به شمال حوزه ترانزیت ریلی، محور رشت- استارا است که باید به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فانی، مدیر راه آهن هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل اظهار داشت: هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه، پروژه‌های متفاوت و متعددی را در دست انجام دارد و از اقدامات این مجموعه احداث پروژه‌های ریلی، آزادراهی، مترو، ساختمان و ابنیه است و عمده اقداماتی که انجام می‌شود به جهت مرتبط بودن گرایش کاری با وزارت راه و شهر سازی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: هم اکنون مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حوزه حمل و نقل و در مبحث زیرساخت، در حال انجام اقداماتش است. از این اقدامات می‌توان به زیر ساخت مترو در تهران، مشهد، تبریز و...  بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر خط اشاره کرد. همچنین در دیگر حوزه‌های ریلی بالغ بر ۲۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در دست اجرا وجود دارد.

مدیر راه آهن هلدینگ راه و شهر سازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: عمده‌ترین خطوطی در حال احداث، ۶۲۰ کیلومتر محور چابهار- زاهدان است که با خطوط فرعی به ۷۲۰ کیلومتر می‌رسد. راه آهن یزد- اقلید هم با  خطوط فرعی ۳۲۰ کیلومتر طول دارد. از دیگر پروژه‌ها گرگان- اینچه‌برون، کرمانشاه- خسروی، گلگهر- سیرجان، درود- خرم‌آباد، اهواز- سربندر هستند و هم اکنون نیز ریل‌گذاری خط اهواز- اندیمشک صورت گرفته و ریل‌گذاری خط دوم آن را دنبال می‌کنیم. اتمام این پروژه باعث تسهیل در انتقال و حمل کالا از بندر امام خمینی (ره) به مرکز کشور است.

فانی تصریح کرد: توجه تمرکز قرارگاه بر این مبنا است که صنعت داخلی را در حوزه‌های متخلف فعال کند و نیازهای کشور را از همین شرکت‌ها تامین نماید. امروز با ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و مجموعه‌های مرتبط در وزارت راه و شهرسازی به این حوزه، ذوب آهن اصفهان اولین ریل ملی را تولید و در محور چابهار- زاهدان و بخشی از خط یزد- اقلید مورد استفاده قرار داده است.

وی بیان کرد: نیاز امروز خطوط ریلی ما، اتصال خطوط به نحو مطلوب به یکدیگر است. اقدامات خوبی در این مسیر صورت گرفته و تنها حلقه مفقوده این مهم محور مواصلاتی رشت- آستارا است. با انجام این پروژه کریدور جنوب به شمال تکمیل شده و زمان انتقال بار و ...  را از شرق آسیا به قلب اروپا ۱۴روز کاهش داده است. در حوزه اقتصادی برای آنهایی که در این موضوع فعال هستند هم اثرگذار است و به واقع اگر خط رشت- آستارا که  ۱۶۳ کیلومتر طول دارد به بهره‌برداری برسد، در حوزه ترانزیت منطقه حرف اول را خواهیم زد.

مدیر راه آهن هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در پایان خاطر نشان کرد: کار زیرساختی موجب بهبود کیفیت خدمات شده و اشتغال تولید می‌کند، با توجه به صنعت داخلی در این حوزه علاوه بر تحقق در بحث خودکفایی کارخانه‌های داخلی فعال‌تر خواهند شد و رونق اقتصادی با سرعت بالایی رقم خواهد خورد. ظرفیت داخلی ما در حوزه ریلی، پیش‌رو است و علاوه بر تامین نیاز داخل در آینده نزدیک می‌توانیم در منطقه صادرات هم داشته باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 2 0

    اخیراً در بروکسل بین ارمنستان و آذربایجان توافق شد که راه آهن موجود قدیمی بازسازی و بازگشایی شود که با افتتاح آن راه‌آهن ایران به ارمنستان، آذربایجان و روسیه متصل خواهد شد

  • ناشناس 0 0

    راه آهن رشت آستارا مسیری است که تکمیلش بیشتر از همه مسائل به مشکلات مالی ایران برمی گردد !!! توافق روسیه با ایران برای ساخت راه آهن در قبال دریافت نفت می تواند کمک بزرگی به هر دو طرف باشد !!!!