| کد خبر: 230427 |

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن لرستان اختصاص یافت

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰به راه آهن استان لرستان اختصاص یافت.

تین نیوز

 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰به راه آهن استان لرستان اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا فاطمه مقصودی در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری ایرنا و با حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: راه آهن برای بروجرد قعطی شده است و از اعتبار در نظر گرفته شده برای بودجه، ۶۰ میلیارد تومان سهم بروجرد خواهد بود.

وی اظهار داشت: با جلسات متعدد طرح راه آهن، بروجرد به ملایر مطرح شده و در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در شهرستان بروجرد کمبود آب و نبود سد است که در این راستا اقدامات خوبی برای بستن قرارداد جدید با سرمایه گذار جهت تکمیل سد آبسرده انجام شده است.

مقصودی افزود: برای تکمیل و راه اندازی سد آبسرده ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، لذا برای تامین بودجه سد آبسرده و سد شهید بروجردی و فاضلاب شهری بروجرد حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در جریان احیای کارخانجات شهرستان بروجرد، سامان کاشی در دستور کار قرار گرفته است و با پیگیری های انجام شده سامان کاشی در حال به روز رسانی است و یک سرمایه گذار در کنار مدیرعامل سامان کاشی قرار گرفته تا بتوانیم این کارخانه احیا شود.

وی با اشاره به شرکت عظیم خودرو اضافه کرد: عظیم خودرو نیز یک از شرکت هایی که با مشکل روبرو شده است که پیگیری های انجام شده قرار شده است تا حساب عظیمی مدیر عامل از شرکت جدا شود تا این شرکت سریعتر وارد چرخه تولید شود، شرکت چینی هن تنگ با مشکل دار شدن عظیم خودرو قرار داد خود را یک طرفه لغو کرد که این موضوع غیر قانونی و در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: با احیای ۲ کارخانه سامان کاشی و عظیم خودرو بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ اشتغال ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای احیای شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد در اشترینان، بزرگترین کارخانه ظروف یکبار مصرف با سرمایه گذاری یکصد میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در حال انجام است و زیر ساخت لازم برای احداث این کارخانه در حال پیگیری و انجام است.

مقصودی افزود: از اقدامات دیگر برای خدمت هر چه بیشتر به فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان بروجرد ۲ ناحیه شدن اداره اموزش و پرورش می باشد که این موضوع از وزارتخانه در حال پیگیری است.

وی افزود: بزرگترین مجتمع فرهنگی، گردشگری و آموزشی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع شامل امکانات و تجهیزات فرهنگی و وروزشی و علمی و اموزشی برای استفاده دانش اموزان و فرهنگیان در بروجرد احداث خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تامین مسکن برای فرهنگیان اظهار داشت: اقداماتی برای تامین مسکن فرهنگیان از مسکن ملی انجام شده که به زودی به اطلاع فرهنگیان خواهد رسید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های مستمر از بنیاد مسکن کشور تعداد ۲۵۰ واحد مسکن برای محرومان گرفته شده که در شهرستان بروجرد ساخته خواهد شد.

مقصودی افزود: همچنین در جهت حمایت از قشر آسیب پذیر و محرومان تعداد هشت هزار بسته معیشتی و حدود ۲ میلیارد تومان وام کم بهره برای محرومان در شهر و روستا توزیع شده است.

وی بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان اقدامات خوبی برای به روز رسانی تجهیزات بیمارستانی انجام شده که اختصاص یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان چمران با اعتبار ۶ میلیارد تومان می باشد.

وی همچنین با اشاره به احداث دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان بروجرد گفت: یکی از اقداماتی مهمی که می تواند بخش اعظمی از مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان بروجرد را حل و فصل کند احداث دانشگاه علوم پزشکی است که گام های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیش از ۷۵ درصد مدارس بروجرد فرسوده و تخریبی هستند که در این راستا نیز اقدامات خوبی برای بازسازی و نوسازی این مدارس در حال انجام است.

مقصودی افزود: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تبلت برای دانش آموزان بروجرد و اشترنیان اختصاص داده شده که این تبلت ها خریداری و در اختیار دانش اموزان قرار گرفته است و پیگیری های لازم برای رسیدن اینترنت پرسرعت به روستاها انجام شده است که تعدادی از روستاها نیز دکل های اینترنت نصب شده است.

مقصودی با بیان اینکه حدود یک میلیون زن سرپرست خانوار از بیمه خانه داری بهره مند می شوند، بیان کرد: عضو تاثیر گذار جامعه هستند و از خدمت زن به جامعه نباید غافل شد

وی اظهار داشت: تاکنون بحث حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست در جامعه مغفول بوده است لذا در کمسیون بانوان مجلس تلاش داریم حقوق از دست رفته زنان را پیگیری کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترنیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمسیون بانوان مجلس تلاش داریم تا با توجه ویژه به خانواده و زنان مشکلات این قشر عظیم و تاثیر گذار جامعه بررسی شود.

مقصودی افزود: در این راستا صحبت های خوبی با معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس برنامه و بودجه کشور انجام شده و قرار است تا تعداد یک میلیون نفر از زنان بی سرپرست در کشور بیمه شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به محروم بودن استان لرستان و تعداد زیاد زنان بی سرپرست و بد سرپرست در این استان اقداماتی برای تحت پوشش دادن بیمه برای زنان بی سرپرست انجام شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: خانه دار بودن زنان یک شغل است و اقداماتی در راستای اعتبار بخشی به این شغل و بیمه و حمایت از زنان خانه دار انجام شده است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.