| کد خبر: 220096 |

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خبر داد

◄ رسیدگی به مشکلات مالکیتی و مدیریتی واگن پارس و آذرآب با حضور وزیر صنعت

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی از رسیدگی به مشکلات مالکیتی و مدیریتی واگن پارس و آذرآب در جلسه با وزیر صنعت خبر داد.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی از رسیدگی به مشکلات مالکیتی و مدیریتی واگن پارس و آذرآب در جلسه با وزیر صنعت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز  چند روزی است که بحث واگذاری واگن پارس به مپنا و  حل مشکلات آن داغ شده است. در حالی که این واگذاری می‌تواند مشکلات عمیق فعلی این شرکت را مهم را حل کند، برخی موافق این واگذاری نبوده و در رسانه‌ها به انتقاد از این واگذاری پرداختند. واگذاری که به دلیل شرایط خاص وزارت صمت تا پیش از انتخاب وزیر به تعویق افتاده بود و حالا با آمدن رزم حسینی به این وزارتخانه ماجرا دوباره به جریان افتاده است.

حالا علی اکبر کریمی در گفت‌و‌گویی با تسنیم در اراک با اشاره به مکاتبه هفته قبل خود با وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بلافاصله پس از کسب رأی اعتماد وی از مجلس، در مورد لزوم تسریع در حل مشکل مالکیتی و مدیریتی شرکت "واگن پارس" اظهار داشت: در دیدار حضوری با وزیر صنعت در روز دوشنبه 14 مهرماه که مدیرعامل شرکت واگن پارس هم در آن جلسه حضور داشت، آخرین وضعیت شرکت‌های بزرگ صنعتی اراک به‌ویژه واگن پارس، آذرآب، هپکو و ایرالکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به لزوم پیگیری جدی و تسریع در اتخاذ تصمیمات لازم برای حل مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ اراک به ویژه شرکت‌های واگن پارس، آذرآب، هپکو و ایرالکو، مقرر شد امروز چهارشنبه 16 مهر جلسه ای با حضور مدیران ذیربط از جمله استاندار و مسئولان استانی، مدیرعامل شرکت مپنا، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع، مدیران عامل شرکت‌های واگن پارس و آذراب و بنده به عنوان نماینده اراک و رئیس مجمع نمایندگان استان برگزار شود و وضعیت شرکت واگن‌پارس از نظر مالکیت، مدیریت و واگذاری سهام دولت در این شرکت به شرکت مپنا تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد شرکت آذرآب هم باتوجه به لزوم تعیین تکلیف وضعیت مالکیت این شرکت که در اختیار بانک کشاورزی است، بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: امیدواریم در جلسه امروز که با حضور وزیر صمت و در دفتر وی تشکیل می‌شود، مسائل و مشکلاتی که پیش روی واحدهای صنعتی بزرگ اراک وجود دارد، برطرف شوند و این شرکت‌ها که هر کدام سرمایه ملی در صنعت کشور هستند با رشد و بالندگی به فعالیت خود ادامه دهند و دغدغه‌های کارگران عزیز این شرکت‌ها در زمینه بهبود و رونق تولید در این شرکت‌ها و تامین امنیت شغلی آنها در آینده برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به سبب بازدید و آشنایی وزیر صمت با مشکلات و ظرفیت‌ها، از وی برای سفر به استان مرکزی و اراک دعوت شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.