| کد خبر: 211304 |

◄ زمان تکمیل راه آهن خواف – هرات مشخص شد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت دار محسوب میشود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تاپایان شهریور ماه تکمیل شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تا پایان شهریورماه تکمیل شود.

خواف هرات

به گزارش تین نیوز، تکمیل و توسعه محورهای ترانزیتی شرق کشور یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، و با تکمیل خط آهن خواف-هرات، راه‌آهن افغانستان به شبکه ریلی ایران وصل می‌شود.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: این پروژه ریلی دو بخش «درون‌مرزی» و «برون‌مرزی» دارد که طول خط آهن درون‌مرزی (خواف تا شمتیغ) 77 کیلومتر و طول بخش برون‌مرزی در خاک افغانستان (شمتیغ تا هرات) 62 کیلومتر است.

وی افزود: زیرسازی، خط و ریل‌گذاری کل مسیر 77 کیلومتری درون مرزی انجام‌شده است و این بخش در مراحل پایانی قرار دارد و به‌صورت موقت به شرکت راه‌آهن تحویل داده‌شده است اما یک سری نواقص جزئی در خطوط ایستگاهی دارد که به‌زودی مرتفع می‌شود.

خطیبی در خصوص بخش برون‌مرزی این خط ریلی گفت: خط و ریل‌گذاری در بخش «برون‌مرزی» تا انتهای قطعه سه که تعهدات ایران در این پروژه است، برده شده است و هم‌اکنون نیز در حال تکمیل عملیات خط هستیم. 

وی افزود: ریل گذاری 30 کیلومتر از 62 کیلومتر برون‌شهری به اتمام رسیده است و در حال تکمیل 32 کیلومتر باقی‌مانده هستیم. 

نقشه خط ریلی خواف-هرات

خطیبی در خصوص مشکلات این پروژه ریلی گفت: به خاطر مسائل ناامنی در مرز و عبور از مرز برای بردن ماشین‌آلات خط مشکلاتی وجود دارد اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته توانسته‌ایم عملیات بالاست ریزی با واگن را وارد خاک افغانستان کنیم و 10 روزی است که کارمان را شروع کرده‌ایم. 

وی در خصوص آخرین ایستگاه این پروژه اظهار کرد: در ایستگاه جونو که ایستگاه پایانی‌این خط ریلی است باید یک ساختمان هزار و 500 متری دوطبقه ساخته شود که در حقیقت ساختمان ایستگاه خواهد شد که البته پیشرفت 25 درصدی داشته و تا پایان شهریور آماده می‌شود.

راه‌آهـن خواف-هرات به‌صورت یک‌خطه ساخته‌شده است و سرعت سیر در آن برای ‌قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته‌شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باید دنبال راه حل ها و توافقاتی برای ادامه این مسیر به مرور و فاز به فاز بسمت مزارشریف و بعد چین باشیم چه تامین مالی و چه بحث های امنیتی که ریل کم کم حتی در فازهای 30 کیلومتری ، بسمت چین بره افغانستان هنوز وارد احداث ریل نشده با کم کم ساخت ریل در این کشور ، باید عرض استاندارد خطوط ریلی تثبیت بشه که ریل هایشان هم عرض ریل ما و چین باشد امروز عرض ریل پاکستان و آسیای میانه با ما فرق دارد و باعث مشکل شده افغانستان عرض ریل هر کدام از این دو منطقه را به هر علتی انتخاب کند برای ما مشکلات خواهد داشت .

  • سعید 0 0

    سلام.خب معلومه که اگر پول برسه کار حتی زودتر از شهریور هم تموم میشه اما در اگر نتوان نشست