| کد خبر: 210144 |

آغاز دوباره حرکت قطار از شیراز به سمت تهران

شیوع بیماری کرونا قطارهای مسافربری شیراز به ۲ مقصد تهران و مشهد را از حرکت بازداشته بود اما حرکت قطار شیراز به سمت تهران در روزهای اخیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

تین نیوز

شیوع بیماری کرونا قطارهای مسافربری شیراز به ۲ مقصد تهران و مشهد را از حرکت بازداشته بود اما حرکت قطار شیراز به سمت تهران در روزهای اخیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راه آهن استان فارس، اظهار داشت: حرکت قطار شیراز - تهران به دلیل شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند ۹۸ محدود و از هشتم فروردین ۹۹ نیز به طور کامل متوقف شده بود اما حرکت این قطارها بر اساس دستور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از سوم اردیبهشت‌ماه جاری دوباره با تعدادی محدود و نصف ظرفیت و با رعایت اصول بهداشتی از سر گرفته شده است.

مهرداد انصاری ادامه داد: قطار شیراز به سمت تهران از روز سوم اردیبهشت ۹۹ به صورت یک روز در میان و در روزهای فرد هر ماه تنها در قالب یک سرویس، ساعت ۱۸ از شیراز به مقصد تهران حرکت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: حرکت این قطارها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود، به گونه‌ای که در هر کوپه‌ چهار نفره، حداکثر ۲ نفر مسافر حمل خواهد شد.

مدیرکل راه‌ آهن استان فارس بیان داشت: قطار و کوپه‌های آن و همچنین ایستگاه‌ها قبل از انجام هر سفر ضد عفونی می‌شوند. 

 

قطار شیراز- مشهد همچنان در ایستگاه توقف

انصاری گفت: شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی حرکت قطار شیراز - مشهد از دوازدهم اسفند ۹۸ شده که این توقف همچنان تا اطلاع ثانوی و اعلام نظر ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زمینه جا به جایی مسافر در سال ۹۸، حدود ۵۱۲ هزار نفر مسافر در مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی از قطارهای فارس استفاده کردند که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ بیانگر یک درصد افزایش است.

او بیان داشت: این آمار در حالی است که در اسفندماه سال ۹۸ قریب ۸۰ درصد بلیت قطارهای فارس به علت شیوع بیماری کرونا توسط مسافران استرداد شد و تعداد باقی مانده نیز در اوایل اسفند از قطار استفاده کردند و عملا عملکرد سال ۹۷ این اداره کل در حوزه جابه جایی مسافر در ۱۱ ماه سال ۹۸ محقق شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.