| کد خبر: 197732 |

رسولی:

◄ برای حمل‌ونقل نوین ریلی به حضور جوانان در راه‌آهن نیاز داریم

رسولی با بیان اینکه جوانان سرمایه های یک کشور هستند و باید فرصت بیش‌تری را برای آن‌ها فراهم کرد، گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها یکی از این فرصت‌ها است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکاری استارتاپ های حمل و نقلی و راه آهن را نویدبخش آینده بسیار خوب برای حمل و نقل کشور دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید رسولی در مراسم اختتامیه نخستین استارتاپ ریلی شو که با همکاری دانشگاه آزاد واحد یادگار امام برگزار شد، اظهار داشت: خانواده بزرگ راه‌آهن، خانواده متکثری است که گروه‌های بسیاری از جامعه را در خود جای داده است لذا می‌تواند سطح تماس ما را با جامعه بیش‌تر کند.

وی با بیان این که شاید برخی راه آهن را تنها یک سازمان خدمات رسان در حمل و نقل بار و مسافر تصور کنند، افزود: توجه به جایگاه ریل در توسعه کشورها و نقش این بخش از حمل و نقل اهمیت راه‌آهن را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

رسولی با تاکید بر اینکه جنس راه آهن از نوع حمل و نقل سبز است، یاداورشد: چنانچه بتوان حمل و نقل را بیش از گذشته از جاده به ریل منتقل کرد در دو وجه کاهش تلفات جاده‌ای و کمک به اقتصاد کشور، کمک شایان توجهی خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش حمل و نقل ریلی کشور راه آهن را دارای نقش بزرگی در حوزه ترانزیت کالا دانست و افزود: امروز با استفاده از حمل و نقل ریلی کالا ظرف ۱۲ روز از کشور چین به ایران و بالعکس ترانزیت می‌شود و این مناسبات با کشورهای همسایه از جمله ترکیه رو به گسترش است.

رسولی به وضعیت اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امروزه باید بیش از گذشته به تولید داخل توجه کنیم که تولید علم و برنامه امروز نیز از جمله مصادیق آن هستند.

وی با مثال زدن خودکفایی کشورمان در حوزه پزشکی یاداور شد: ما نشان داده‌ایم که در تنگناها می‌توان تهدیدها را به فرصت بدل کرد.

رسولی با بیان اینکه جوانان سرمایه های یک کشور هستند و باید فرصت بیش‌تری را برای آن‌ها فراهم کرد، گفت: برگزاری این قبیل برنامه ها یکی از این فرصت‌ها است.

به گفته وی؛ حمل و نقل نوین یک واقعیت است و یکی از این واقعیت‌ها همین استارتاپ‌ها هستند که نتیجه کار آنها خیلی زود بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی با پرداختن به اینکه تیم مدیریتی را آهن اعتقاد راسخ به استفاده از ظرفیت علمی موجود در بخش حمل و نقل ریلی دارد، خاطرنشان کرد: همگی هم پیمان هستیم تا این مهم در مجموعه راه آهن شکل بگیرد. زیرا برای آینده حمل و نقل ریلی نوین به حضور این جوانان در راه آهن احساس نیاز می کنیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه ظرفیت های علمی خوبی در  ایران وجود دارد که هر که به ایران علاقه دارد از آن استفاده می کند، گفت: اگر از دو آفت تمرکزگرائی و بخشی نگری که جامعه را می تواند درگیر کند پرهیز  و نگاه ملی جایگزین شود هر روز شاهد یک اتفاق خوب در کشور خواهیم بود.

وی به جوانان ایده پرداز علمی حمل و نقل ریلی قول داد که راه آهن در کنار آنها خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    صلاحیت حرفه ای افراد را به سن شان پیوند نزنید. حمل و نقل نوین هم به جوان احتیاج دارد هم به میان سال هم به مجرب.