| کد خبر: 195204 |

◄ راه‌اندازی شبکه پارتی لاین تصویری در راه‌آهن شرق

شبکه پارتی لاین تصویری راه‌آهن شرق با هدف ارتباط بیش‌تر ایستگاه‌ها راه‌اندازی شد.

تین نیوز

شبکه پارتی لاین تصویری راه‌آهن شرق با هدف ارتباط بیشتر ایستگاه‌ها راه اندازی شد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق شبکه پارتی لاین راه‌آهن شرق با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در ایستگاه راه‌آهن طبس افتتاح شد.

محمدرضا چنگانی در این مراسم گفت: مرکز سی‌تی‌سی طبس از ۴۰ ایستگاه، ۳۸ ایستگاه را تحت پوشش دارد و بر ۸ ایستگاه نیز نظارت می‌کند که آخرین تکنولوژی راه‌آهن یعنی کنترل اتوماتیک قطارها ( ATC ) در این اداره‌کل راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سیستم تلفن تصویری با تلاش همکاران گروه ارتباط و علائم الکتریکی راه‌آهن شرق با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است که امروز رسما به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن شرق ادامه داد: کلیه ایستگاه‌های منطقه، اتاق مدیریت بحران، کنترل و مرکز کنترل ترافیک مرکزی(CTC) به تلفن‌های تصویری مجهز شده‌اند و همکاران می‌توانند وصل شوند که این موضوع در بحث های نظارتی بسیار موثر است.

وی گفت: راه‌آهن شرق به‌عنوان بزرگ‌ترین محور ریلی کشور دارای ۱۰۰۰ کیلومتر خط است و تا کنون در سال جاری ۲.۵ میلیون تن بار توسط این اداره کل حمل شده است که نسبت به سال قبل یک درصد رشد دارد.

چنگانی ادامه داد: در بحث جابه‌جایی مسافر نیز در سال جاری ۱۳۰ هزار نفر توسط این اداره کل جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد دارد.

وی راه‌آهن شرق را جزو چهار اداره کل برتر حمل بار راه‌آهن جمهوری اسلامی دانست.

شبکه پارتی لاین تصویری به منظور برقراری ارتباط مطمئن، امن، سریع و راحت بین ایستگاه‌های شبکه راه‌آهن می باشد و به این منظور تجهیزات سیستم پارتی لاین تصویری در ایستگاه‌های راه آهن جهت کنترل سیر و حرکت قطارها در سراسر شبکه ریلی نصب و راه‌اندازی می‌شود که به‌وسیله آن کاربران سیستم از جمله ماموران سیر و حرکت ایستگاه‌ها از طریق شبکه اختصاصی پارتی لاین تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

این شبکه از دو قسمت سراسری و محلی تشکیل شده است که شبکه محلی جهت ایجاد ارتباط مابین مرکز هر اداره‌کل با ایستگاه‌های تحت پوشش و ایستگاه‌ها با یکدیگر در هر اداره کل استفاده می‌شود و شبکه سراسری جهت برقراری ارتباط مابین کنترل مراکز ادارات کل با یکدیگر و با کنترل مرکزی راه‌آهن واقع در تهران است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.