| کد خبر: 194170 |

افزایش ۸۰۰ هزار تنی ظرفیت جابه‌جایی بار در راه آهن استان مرکزی

ظرفیت جابه‌جایی بار در راه آهن استان مرکزی ۸۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن اراک، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دهکده لجستیک اظهار کرد: اکنون فشارهای خارجی زیادی به کشور وارد می‌شود که پس از خروج آمریکا از برجام و فشارهای اقتصادی اگر به هشت ماه قبل برگردیم شاهد کاهش فشارها و اخبار منفی هستیم.

به‌گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا قربانی افزود: رسانه‌ها و مسئولان در انعکاس اخبار مثبت در جامعه نقش مهمی دارند به طوری که سبب ایجاد بارقه امید در مردم می‌شود، راه‌آهن به دنبال افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور است که استان مرکزی هم این روند را دنبال می‌کند و در حوزه استحفاظی خود از جمله استان مرکزی، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان به دنبال توسعه زیرساخت‌ها است.

مدیرکل راه‌آهن اراک ادامه داد: ایجاد دهکده لجستیک در استان کرمانشاه در راستای ایجاد محل توزیع و تجمع بار، افزایش صادرات و واردات غیرنفتی دنبال می‌شود به طوری که حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه برای این کار اختصاص یافته که راه اهن استان مرکزی متولی این کار است.

قربانی تصریح کرد: در مدت دو ماه گذشته دو خط بارگیری غلات و مواد نفتی، واردات مواد خوراکی و روغنی راه‌اندازی شده که سبب افزایش حمل و نقل کالا می‌شود و تا ۱۰ ماه آینده امکاناتی برای اضافه کردن ۸۰۰ هزار تن بار به شبکه ریلی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اتصال مرزهای کشور به شبکه ریلی بیان کرد: به دنبال ایجاد دهکده لجستیک در استان مرکزی هستیم تا به جای دپو محصولات در بنادر این کار در مراکز و پارک‌های لجستیک انجام شود و محصولات و کالاها از این مراکز به مقاصد توزیع شوند برای این کار که متولی آنسازمان صمت است باید مکان آن به زودی مشخص شود.

مدیرکل راه‌آهن اراک عنوان کرد: با راه‌اندازی دهکده لجستیک مشکلات در زمینه دپو کالا کم‌تر می‌شود به همین سبب مسئولان در این راستا باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و این امر دپو کالا در بندر امام‌خمینی را کم‌تر می‌کند و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در این راستا استفاده کرد.

قربانی عنوان کرد: در چهارماهه نخست سال ۲۵۵ هزار و ۲۲۵ تن بارگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و میزان تخلیه بار ۳۶ هزار و ۵۰۵ تن بوده نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۲۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شدند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است و امسال میزان صادرات تا پایان تیرماه ۱ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۲۸۵ تن بوده است، در زمینه بارگیری و صادرات از راه‌آهن استان مرکزی در زمینه نفت کوره سالانه حدود یک میلیون تن بارگیری انجام می‌شود که امکان افزایش بارگیری تا ۱۰۰ واگن وجود دارد و میزان صادرات به ۲ میلیون تن در سال می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن اراک اضافه کرد: اکنون راه‌آهن اراک ۵۰ درصد ظرفیت باری دارد که باید اقدامات لازم در راستای افزایش ظرفیت بارگیری انجام شود، تلاش می‌کنیم تا حمل بارهای توشه‌ای و خرد در دستورکار قرار دهیم زیرابا این کار حمل و نقل جاده‌ای و میزان تصادفات کاهش می‌یابد هم‌چنین با انجام این کار میزان مصرف سوخت و آلودگی هم کاهش میابد.

قربانی عنوان کرد: با توجه به این که در طرح جامع شهر اراک راه‌آهن قرار نگرفته است مسئولان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند زیرا با توسعه شهر امکان توسعه راه‌آهن اراک مشکل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در راستای بازسازی و نوسازی واگن‌های مسافربری تعویض سالن‌ها و افزایش تعداد قطارها در دستورکار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.