| کد خبر: 191311 |

باستانی خبر داد:

فشار به وزارت صنعت و راه‌آهن برای واردات واگن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزارت صمت خواست تا تسلیم فشار برخی برای واردات ۴ هزار واگن به کشور نشود.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزارت صمت خواست تا تسلیم فشار برخی برای واردات ۴ هزار واگن به کشور نشود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سعید باستانی، با بیان این‌که اخیراً گزارشی به دست اعضای کمیسیون رسیده است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه ریلی به راه‌آهن فشار وارد کرده‌اند تا مجوز واردات 4 هزار واگن را از وزارت صمت دریافت کند، گفت: البته این موضوع اخیراً در کمیسیون بررسی و به وزارت صمت اعلام شد نباید این واردات انجام شود.

وی بابیان این‌که با وزارت صمت نیز رایزنی‌های داشته‌ایم تا این واردات انجام نشود، ادامه داد: در حالی برخی می‌خواهند این واردات انجام شود که می‌توانیم این واگن‌ها را در داخل تولید و برای جوانان خودمان اشتغال ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براین‌که اعضای کمیسیون به‌شدت مخالف واردات این واگن‌ها هستند، افزود: انتظار داریم مدیرعامل راه‌آهن کشور و هم وزارت صمت که مجوز واردات صادر می‌کند مانع از ورود این واگن‌ها شوند.

نماینده تربت‌حیدریه در مجلس تصریح کرد: در کشور 36 شرکت فعال در حوزه ریلی داریم که برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کنند و اگر بخواهیم محصولاتی که این شرکت‌ها تولید می‌کنند را وارد کنیم قطعاً در سال رونق تولید به این شرکت‌ها خیانت کرده‌ایم.

باستانی بابیان این‌که سال گذشته مجلس تلاش کرد تا واگن‌سازی پارس، واگن‌سازی زنجان و  اراک به هر نحوی شده به فعالیت‌های خود ادامه دهند، اظهار داشت: اینکه برخی افراد بخواهند با فشار و نفوذ محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند را وارد کنند قطعا اقدام ناشایستی است و البته وزارت صنعت و معدن و تجارت که متولی صدور مجوز است نباید اجازه این کار را ندهد و تسلیم این فشارها نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.