| کد خبر: 188482 |

◄ شورای عالی ترابری افزایش قیمت بلیت قطار را بررسی می‌کند

افزایش قیمت بلیت قطار در شورای عالی ترابری بررسی خواهد شد و نهایتا بعد ازنظر این شورا قیمت تعیین خواهد شد.

تین نیوز

دبیر انجمن ریلی از بررسی افزایش قیمت بلیت قطار در شورای عالی ترابری خبر داد.

به گزارش تین نیوز مهرداد تقی زاده با اشاره به این که  جلسه ای در دفتر مدیرعامل راه آهن با حضور معاونین راه آهن، رئیس هیات مدیره انجمن و مدیران عامل شرکتهای حمل ونقل ریلی مسافری و دبیر انجمن در ارتباط با افزایش قیمت بلیت قطار تشکیل شد، از  اتفاق نظر کامل بین راه آهن و انجمن وجود دارد.

به گفته تقی زاده و به زودی  قیمت بلیت قطار در شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تصویب خواهد شد.

در حالی  است که مدیرعامل رجا پیش‌تر اعلام کرد که شرکت‌های فعال در حمل‌ونقل ریلی پیشنهاد افزایش 25 درصدی  بلیت قطار ر دارند.

محمد رجبی، با اشاره به اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری در انتظار افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت، حومه‌ای و بین‌شهری هستند، اظهار کرد: با توجه به ارائه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت، حومه‌ای و بین‌شهری از سوی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری در این رابطه هستند و پیش‌فروش اینترنتی بلیت در این بخش‌ها از ۱۱ خردادماه سال جاری متوقف‌شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، بیان کرد: در صورت موافقت با این پیشنهاد به‌طور متوسط قیمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای در سال جاری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا بابیان اینکه قیمت تمام‌شده بلیت قطارهای حومه‌ای ۳۸ هزار تومان است، گفت: این در حالی است که قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای حدود ۳,۰۰۰ تومان است.

رجبی با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش ۴۰ درصدی دستمزد، هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد و ۲۴ درصد به‌صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سال جاری افزایش هزینه‌های مربوط به قطعات و مواد مصرفی ۲۴۶ درصد رشد داشته و به‌طور مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

از ابتدای سال جاری قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای طی پنج‌ساله اخیر رشدی نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 10 0

    قاعدتا با نگاه غیر بنگاهی، ! نمی خواند
    ""ما اگر در سپهر کلان اقتصاد قرار است نقشی درخور بازی کنیم! و خدماتی عام المنفعه! برای مردم ارائه بدهیم( مثل نقش دولت ها در ایجاد رفاه عمومی یا برقراری امنیت یا بهداشت!) نباید اصلا حتا بفکر اینگونه مسائل که با سود آوری، ماهیت بنگاه بودن و کسب و کار بودن سر و کار دارد وارد بشویم!""
    اینها که عرض شد، انتقاداتیست که به زیر سوال بردن ماهیت بنگاهی یک کسب و کار وارد بود_
    بنده یک مثال عرض می کنم :" بیمارستان خصوصی کوچکی را تصور کنید که به آن اعلام می کنند، بدلیل عدم رعایت برخورد مناسب پرسنل شما؛ گران بودن غیر قانونی خدمات و بی کیفیت بودن آنها، از فردا مشتری ها با شما قهر اند و دیگر باین بیمارستان مراجعه نمی کنند!( مسئولین برنامه ریزان و کلیه دست اندرکاران بیمارستان، با این خبر بسرعت به تقلا میافتند و به جستجوی راه چاره!"
    حال همین خبر را به بیمارستان وسیع و در اندردشت دولتی بودجه بگیر از دولت با کیفیت پایین و نازل خدمات بدهید!_ از رئیس بیمارستان تا کارمند و پزشک اش ، عروسی می گیرند! از خوشحالی و موبایل ها و تبلت ها را بیرون می کشند و اوقات خوشی را برای یکدیگر! آرزو می کنند!_
    مشتری، قلب کسب و کار است و رضایت و اقناع نیازها و خواسته های او، همه ی هدف دانش بازاریابی ست_
    بیمارستان دولتی می گوید :" مشتری نیاید! بیاید! قهر کند! تخت ها خالی بماند! نماند!..مهم نیست_ من بودجه دارم!" و پشت ام به بودجه گرم است! اصلا خالی بماند تمام ظرفیت! ام_ که چه؟
    ولی مدیر بیمارستان خصوصی برای اینکه باید درآمد زا باشد و "پول" بیافریند و ارزش( ثروت) ایجاد کند به تکاپو می افتد که چرا مشتریان اش ، ""قهر"" کرده اند! زیرا آنها هستند که ضامن بقای این تشکیلات اند!_ ما، نمی توانیم تفکر بنگاهی نداشته باشیم و انتظار و ادعای سودمندی!( چه برای خود چه جامعه و چه سگمنت های هدف مشتریان مان داشته باشیم)
    به بنگاه بودن فکر کردن و برای بنگاه شدن تلاش کردن( نه با آن روش منسوخ قبلی که به خصولتی سازی منجر شد و آبروی خصوصی سازی را به کل برد) یعنی به سود مندی فکر کردن! یعنی به ایجاد ارزش و پول فکر کردن! و این نیاز امروز جامعه ی فقر زده ی تحت تحریم ماست که ثروت عموما در آن بوجود نمی آید و تسهیلات در آن تقسیم نمی شود مگر با رابطه و فساد... لذا اگر راهکاری برای ایجاد ثروت حلال، مشروع و درست هست، اگر از آن بهره بریم! یعنی در منابع مان اسراف کرده ایم ما نمی توانیم به کسب و کارها، نگاهی غیربنگاهی داشته باشیم اگر و فقط اگر هدف مان، ایجاد ارزش باشد تعریف علمی بازاریابی هم دقیقا همین است روشها و متدهای علمی که نهایتا به رضایت مشتری و برآوردن ِ نیازها و خواسته های او می انجامد با شرط ِ" سودآوری" . این شرط مهمترین شرط تعریف است! چون اگر تمام فعالیتهای انجام شده بدون این شرط صورت بگیرد، چیزی از بنگاه یا کسب و کار باقی نخواهد ماند
    برای برآوردن این شرط( سودآوری معقول و نه حد اکثری و به هر قیمتی) نیاز به افزایش نرخ خدمات نیز هست اما بصورت قانونی و حقوقی! و مطابق با قانون ! و زیر نهادهای رگولاتوری قیمت گذاری مثل همه ی کسب و کارهای دیگر