| کد خبر: 166080 |

◄ توقف تدریجی حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در پی مشکلات ارز؟

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل بین‌المللی گفت: عدم شفافیت مکانیزم نقل‌وانتقال ارز از سوی بانک مرکزی می‌تواند موجب توقف تردد کالا شود.

تین نیوز

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل بین‌المللی گفت: عدم شفافیت مکانیزم نقل‌وانتقال ارز از سوی بانک مرکزی می‌تواند  موجب توقف تردد کالا شود.

‌به گزارش تین نیوز، افسانه فخری گفت: در حال حاضر مشکلات نقل‌وانتقال ارز یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که شرکت‌ها‌ برای استفاده از حمل‌ونقل بین‌المللی با آن مواجه هستند.

او از مشخص نکردن مکانیزم مشخص برای نقل‌وانتقال پول از سوی بانک مرکزی گلایه کرد و گفت: نحوه واریز وجه کرایه  مورد توافق بین شرکت‌های حمل‌ونقل و شرکت‌های خارجی مشخص نیست که حتی می‌تواند موجب توقف تردد کالا شود.

فخری در ادامه گفت: هدف‌گذاری راه‌آهن برای حمل ۳ میلیون تن بار ترانزیتی و حمل ۷.۵ میلیون تن بار بین‌المللی در سال ۹۷است و ادامه این مشکل ارزی می‌تواند تهدیدی برای حمل‌ونقل کالاهای ریلی به مسیر‌های خارجی باشد.

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل بین‌المللی در ادامه گفت: اتخاذ تخفیف‌های ویژه برای حمل بار و کالاهای ترانزیتی ، توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش ارتباطات راه‌آهن با مراکز اقتصادی و تولیدی موجب گرایش بیشتر تولیدکنندگان و شرکت‌ها به حمل‌ونقل ریلی شد.

او به سیاست‌های درست راه‌آهن در افزایش تناژ اشاره کرد و گفت: این‌که حمل بار از سیستم‌های دیگر حمل‌ونقل به سمت راه‌آهن سوق یافته، به دلیل مزایایی است که این حمل‌ونقل برای شرکت‌ها داشته است‌.

روابط ریلی با همسایگان

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل بین‌المللی گفت: ‌اتصال راه‌آهن آستار به رشت می‌تواند انقلابی در افزایش تناژ حمل‌ونقل ریلی به وجود بیاورد، ‌ قطعاً همکاری همسایگان ایران برای افزایش حمل بارهای ریلی موثر است.

فخری گفت:  اگر کشور ترکمنستان، مقررات و شرایط مبادله و هندل کردن واگن‌های خود را در مرز سرخس بهبود بخشد، موجب افزایش سرعت کارشده و رغبت شرکت‌ها و بخش خصوصی برای حمل‌ونقل ریلی بیشتر می‌شود.

او به سفر اخیر وزیر راه به پاکستان اشاره کرد و گفت: توافقات بسیار خوبی با راه‌آهن پاکستان انجام شد که می‌تواند سطح حمل‌ونقل ریلی را ارتقاء دهد

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌‌‌و‌نقل بین‌المللی ادامه داد: اگر مشکلات سیستم ریلی در مرز افغانستان برطرف شود و راهکاری برای کرایه و نحوه هماهنگی در مبادی حمل اروپایی در مرزهای غربی کشور تعریف کنیم شرایط برای رشد مرزهای غربی کشورمان بهتر می‌شود.

او در ادامه گفت: حمل‌ونقل جاده‌ای باوجود این مشکلات گاهی اوقات جوابگوی نیاز بازار نیست، در این زمان گزینه‌های دیگری مثل راه‌آهن برای ما پررنگ می‌شود و باید از این گزینه‌ها استفاده کنیم.

فخری درباره انتظار بخش خصوصی از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سیاست‌گذاری نرخی راه‌آهن چندان نگران‌کننده نیست‌، اما ضروری است که مشکل کمبود واگن برای ترانزیت خارجی با همکاری راه‌آهن رفع شود.

به گزارش فارس، او تصریح کرد: ما همواره باید منتظر رسیدن واگن از سوی طرف خارجی باشیم، بنابراین ‌اگر شرایط به‌گونه‌ای ایجاد شود که ناوگان ایران در خارج از مرزهای کشور تردد داشته باشد، می‌توانیم بار ریلی بیشتری را جابه‌جا کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.