| کد خبر: 161382 |

◄ بخش ریلی به شعار نیاز ندارد کمک مالی می خواهد

رئیس هیئت مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: اگر دولت می‌خواهد تاخیری در حرکت قطارها رخ ندهد باید پول بدهد، با این شیوه نمی‌توان راه‌آهن را اداره کرد.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: اگر دولت می‌خواهد تاخیری در حرکت قطارها رخ ندهد باید پول بدهد، با این شیوه نمی‌توان راه‌آهن را اداره کرد.

به گزارش تین‌نیوز،  سید محمد راشدی در خصوص تأخیر قطارها در بارش برف اخیر و این که چرا این اتفاق رخ داد و بخش ریلی غافلگیر شد افزود: بخشی که مربوط به شرکت رجا می‌شود تجهیز قطار است که ما در این بخش به‌خوبی عمل کردیم.مشکل در زیرساخت‌هاست که باید برطرف شود.

  وی در خصوص میزان توسعه‌نیافتگی در بخش ریلی و علت آن اضافه کرد: علت اصلی این است که همه خوب شعار می‌دهند و بر هیچ کس پوشیده نیست که در مواقع بحران فقط بخش ریلی است که به داد مردم می‌رسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هیچ مسؤولی شنوا نیست.

  راشدی گفت: هشت سال است که شرکت رجا قطارهای حومه‌ای را مدیریت می‌کند و در این مدت زیان این شرکت پرداخت‌نشده، اما به خاطر مردم فعالیتمان را متوقف نکرده‌ایم. شرکت رجا 890 میلیارد تومان زیان انباشته دارد و از آن جاکه اجازه افزایش قیمت نداریم و یارانه‌ای هم دریافت نمی‌کنیم، شرایط مناسب نیست.

  وی تأکید کرد: شعار دادن راحت، اما عمل کردن سخت است. قرار بود اولویت، توسعه حمل‌ونقل ریلی مسافری باشد، اما هیچ کمک مالی نمی‌شود.

  رئیس هیئت مدیره رجا اظهار داشت: زمانی که تمامی پروازها لغو و حمل‌ونقل جاده‌ای بسته می‌شود، انتظار است بخش ریلی همچنان خدمات ارائه دهد و ما باید قطارهای فوق‌العاده را تأمین کنیم. پنج ماه است که شرکت رجا نتوانسته پول شرکت‌های پیمانکاری را پرداخت کند، سه ماه است که شرکت‌های پیمانکاری حقوق کارکنان خود را نداده‌اند، حتما باید در بخش ریلی به بحران برسیم تا کمیته‌ای ایجاد شود و این بحران توسط دولت و مجلس مدیریت شود؟

  وی افزود: شرکت رجا با بحران مواجه است، ما هزینه‌های خود را با وام بانکی تأمین و پرداخت می‌کنیم؛ 50 میلیارد وام بانکی دریافت کردیم تا بخشی از هزینه‌ها پرداخت شود. حرف اول و آخر این است که بخش ریلی به شعار نیاز ندارد، بلکه نیازمند کمک مالی است.

  راشدی اضافه کرد: 60 درصد از قطارهای کشور در اختیار شرکت رجاست، تا این لحظه از سوی دولت و سازمان برنامه‌وبودجه برای قطارهای تکلیفی و حومه‌ای هیچ کمکی نشده است.

  وی خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، زیان شرکت رجا را تایید کرده است، اما گوش شنوایی نیست. و نمی‌دانیم مجلس و دولت چه زمانی به فکر نوسازی ناوگان ریلی خواهند افتاد.

  رییس هیات مدیره شرکت رجا افزود: تاخیرهایی به دلیل برودت هوا ایجاد شد که مشکل اصلی آن به دلیل زیرساخت‌ها بود، باید برای حل این مشکلات کمک شود؛ مردم باید از مشکلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور با مشکل زیرساختی مواجه است و دولت باید برای حل این معضل کمک مالی کند.

 راشدی تأکید کرد: در شرایط کنونی هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش ریلی نیست، زیرا نه تنها زیان‌ها، بلکه یارانه نیز پرداخت نمی‌شود.

  وی اظهار داشت:: اولویت شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا خرید ناوگان است، اما به دلیل عدم پرداخت از سوی دولت فعلا متوقف‌شده است.

  رئیس هیئت مدیره شرکت رجا افزود: راه‌آهن در بدترین شرایط (بحران سرما در سال 1386) در کنار مردم بود، اما هیچ قطاری حذف نشد، بدون تردید در فضای کنونی نیز تلاش می‌کنیم فعال باشیم؛ البته در حال حاضر مشکلات شرکت رجا بسیار زیاد شده است و باید سازمان برنامه‌وبودجه در تخصیص اعتبارات به بخش ریلی اقدام کند، در غیر این صورت باید انتظار شرایط حادتری داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.