| کد خبر: 141129 |

نماینده مردم یزد تاکید کرد:

ضرورت اجرای برنامه ششم و حمایت دولت و مجلس از راه آهن

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشکلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کرد تا شاهد توسعه آن در بخش بار و مسافر باشیم.

تین نیوز

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خطوط ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشکلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کرد تا شاهد توسعه آن در بخش بار و مسافر باشیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن سید ابوالفضل موسوی بیوکی با توجه به اینکه تمامی بخش های حمل و نقلی برای اجرای کامل برنامه های هدف گذاری شده خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و در پی تامین منابع درآمدی جدید برای توسعه زیر ساخت های خود هستند، بخش ریلی کشور نیز به عنوان ایمن ترین و به صرفه بودن آن با بهره وری بسیار بالا نیاز است تا دولت و نمایندگان مجلس به عنوان سیاست گذاران این صنعت، با تعامل و همکاری در جهت جذب سرمایه های بخش خصوصی و حمایت اعتباری از پروژه های ریلی، اقدامات وسیعی را اجرایی کنند.

بر ضرورت اجرای برنامه ششم و اولویت خطوط ریلی در برنامه و همچنین موقعیت یزد در مرکز ایران و چهار راه خطوط ریلی کشور تاکید کرد .

وی افزود: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای خرید واگن مسافری و حمل بار و همچنین لکوموتیو و دیزل، حمایت های لازم از سوی دولت برای در اختیار گذاشتن زمین و منابع فاینانس و حمایت های فنی و مالی و نظارتی از مهمترین نکات این بخش به شمار می رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خطوط ریلی به عنوان یک سرویس حمل و نقل ایمن به رغم تمامی مشکلات همچنان جایگاه خود را در بین مردم دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کرد تا شاهد حوادث ناگوار در شبکه ریلی نباشیم.

وی با بیان اینکه استان یزد و بخصوص شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل بار و مسافر در کشور برخوردار است، تصریح کرد: بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند و این موضوع می تواند سهم بار ریلی را در این استان ارتقا داده و موجب تحقق اهداف توسعه ای راه آهن شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.