| کد خبر: 252389 |

◄ روایت هولناک یک راننده از ایجاد تصادف عمدی یک سواری شخصی برای کامیون

هفته پیش حادثه ای برای یکی از رانندگان کامیون در کمربندی شرق اصفهان رخ داد که نشان می دهد برای برخی رانندگان خودروهای شخصی پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ ایمنی جان و مال انسان ها چقدر بی ارزش است.

تین نیوز

هفته پیش حادثه ای برای یکی از رانندگان کامیون در کمربندی شرق اصفهان رخ داد که نشان می دهد برای برخی رانندگان خودروهای شخصی پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ ایمنی جان و مال انسان ها چقدر بی ارزش است.

به گزارش تین نیوز ، محمد اتحادی راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در  مورد این حادثه به خبرنگار ما گفت:  راننده کشنده ولوو با کاربری کمپرسی،  در حال سبقت بود که سواری پژو پشت سر تریلر شروع به چراغ زدن  و اعتراض می کند، در صورتی که راننده کشنده ولوو با رعایت کامل مقررات  سبقت گرفته بود.

وی افزود: پس از اتمام سبقت، راننده تریلر ولوو،  فورا به لاین سمت راست رفته و راه را برای سواری، آزاد گذاشت، ولی راننده سواری پژو با حرکات نامتعارف جلوی تریلر قرار گرفت و یک مرتبه سرعت را کاهش داد و ترمز زد که راننده تریلر ولوو را اذیت کند.

تصادف کامیون
تصادف کامیون

وی عنوان کرد: با این کار راننده سواری شخصی، راننده تریلر در موقعیت خطرناکی قرار گرفت و هر لحظه احتمال برخورد و زیر گرفتن سواری وجود داشت، به همین دلیل بلافاصله تریلر را به سمت چپ جاده هدایت کرد که تریلر با بار واژگون  و خسارات زیادی به کشنده و کمپرس آن وارد شد و راننده سواری نیز وقتی موقعیت تریلر را مشاهده کرد، متواری شد.

اتحادی با بیان این که رانندگان ناوگان سنگین به طور مداوم در جاده ها مورد آزار و اذیت رانندگان سواری قرار گرفته و دچار استرس می شوند، گفت: سواری های شخصی در موقع سبقت کامیون‌ ها پشت سر آنها مبادرت به چراغ زدن می کنند بدون اینکه از کامیون و تریلر و بار سنگین آن مطلع باشند، اگر کامیون یا تریلر در جاده قصد سبقت داشته باشد راننده سواری از سه کیلومتر قبل شروع به چراغ زدن می کند و تصور می کنند حق تقدم و جاده مربوط به آنهاست.

تصادف کامیون ها
انحراف کامیون

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با تاکید بر این که  یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات جاده ای مربوط به فرهنگ سازی و آموزش رفتار رانندگی است، افزود: آموزش و اعمال مقررات،  مکمل یکدیگر هستند و بخشی از جامعه و عامل انسانی را می توان با فرهنگ سازی و آموزش نسبت به اجرای مقررات همراه کرد.

او عنوان کرد: علیرغم تقاضاهای مکرر از کارشناسان مربوطه و انتشار در شبکه های اجتماعی مبنی بر تشکیل ستادهای بررسی و تحلیل تصادفات در استان ها، هنوز به امر مهم توجه نشده است.

تصادف کامیون در جاده
واژگونی کامیون

اتحادی خاطرنشان کرد: تصادفات جاده ای یک معضل بزرگ است که سالانه 7 درصد تولید ناخالص کشور یعنی 26 میلیارد دلار و 138 همت خسارات مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد کشور سالانه وارد می کند و 17 هزار جانباخته و حدود350 هزار مجروح و معلول از عوارض تصادفات رانندگی کشور است.

این راننده کامیون عضو جمعیت ایمنی راه ها تشکیل ستاد بررسی حوادث رانندگی در استان ها از ضروریات دانست  و گفت: 32 دستگاه مرتبط با حوادث رانندگی در این زمینه تا کنون چه کار مفیدی انجام داده اند؟

وی از وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه ها درخواست کرد توجه  بیشتری به حوادث ترافیکی داشته باشند.

تصادف
چپ شدن کامیون

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی 3 1

    با سلام
    البته که کار این سواری بسیار نادرست و نابجا بوده ولی این را هم در نظر داشته باشید که سواری ها هم از دست رانندگان سنگین به ستوه امده اند . گاها چندین کیلومتر و حتی پس از اتمام سبقت، سنگین به لاین خود برنمیگردد و گاها بدون توجه به فاصله و سرعت خودرو پشت سر به ناگهان برای سبقت اقدام میکنند .
    در کل درد هر قشر را خود ان قشر میدانند و نمیتوان همه را با یک سنگ محک سنجید چه سواری چه سنگین.

  • محمد 2 0

    اگر تو جاده های کویری مثل مسیر یزد به بندرعباس رانندگی کنید آنوقت متوجه می شوید که این رانندگان کامیون هستند که بیشتر تخلف انجام می دهند