| کد خبر: 251869 |

◄ اعتراض شدید به نقض قوانین در مجمع کانون عالی انجمن های صنفی کارگران

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری شهریار - ملارد، در نامه ای به مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض شدید خود را نسبت تخلفات و نقض قوانین در مجمع کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اعلام کرد.

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری شهریار - ملارد، در نامه ای به مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض شدید خود را نسبت تخلفات و نقض قوانین در مجمع کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز ، در  بخشی از این نامه که تصویر آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، آمده است: نمایندگی انجمن های صنفی کارگری استان تهران که فاقد اعتبار بوده و یا عضو کانون انجمن های صنفی کارگری استان تهران و حتی عضو کانون عالی هم نبوده اند، از سوی اعضای هیئت مدیره این کانون در مجمع عمومی 28 دی ماه کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، غیرقانونی و مغایر با اساسنامه کانون عالی، ماده 131 قانون کار  و اصل 46 قانون اساسی بوده است.

در بخش دیگری از این نامه اعتراضی عنوان شده است: با توجه به این که برخی از اعضای هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگری استان تهران که نماینده 15 تا 30 انجمن صنفی کارگری استان تهران بوده اند به دلایلی در مجمع حضور نداشته اند، رای انجمن هایی که ما نمایندگی آنها را برعهده داشته ایم توسط چه شخصی و اشخاصی تحویل و در صندوق آرای مجمع ریخته شده است؟

در ادامه با تاکید بر موارد فوق و ده ها مورد تخلف اعلام شده دیگر در نامه اعتراضی انجمن های صنفی سراسر کشور، خاطر نشان شده است: این نوع نمایندگی غیرقانونی انجمن های صنفی در مجمع کانون عالی که بدون اطلاع، اجازه و وکالت از سوی این انجمن ها انجام شده که اغلب آنها حتی عضو کانون عالی نبوده و حق عضویت آنها نیز توسط کانون استان تهران پرداخت شده، موجب تضییع حقوق قانونی و استقلال رای آنها شده است که در مجمع عالی نیز شاهد اعتراض شدید تعدادی از این انجمن ها بوده ایم و به نوعی دادن رای از سوی آنها با این روش جعل و تخلف محسوب می شود.

در پایان این نامه از مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته شده، پیگیری لازم در مورد تخلفات انجام شده در مجمع عمومی فوق صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفزعظیمی مهر 0 0

    تا بوده همواره عده ای سودجو با تسلط به فن بیان و چاپلوسی ونفوذ خود را به عنوان مدیرصنف کارگری رانندگان جا زده اند و با این کار جای گرم ونرم وجایگاه عالی کسب نموده اند که رانندگان باید مطالبه گری کنند ودست سودجویان فرصت طلب را از سر رانندگان وکارگران راننده کوتاه نمایند‌.انشالله همه ی کانونهای تقلبی غیرقانونی منحل شوند هرچند امیدی به بهبودی نیست اما نبودن بهتر بد داشتن وتحمل عده ای ناکارآمد است.