| کد خبر: 191905 |

یک راننده کامیون:

◄ نسخه سوئیسی به کار حمل‌ونقل جاده‌ای ایران نمی‌‌آید

نمی‌توان برای کشوری مثل ایران با کویرهای طولانی و مسیرهای 2000 کیلومتری نسخه سوئیسی پیچید.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، با رد دیدگاه برخی افراد که شرکت محوری را راهکار حل مشکلات بخش حمل‌ونقل کالا می‌دانند، گفت: نمی‌توان برای کشوری مثل ایران با کویرهای طولانی و مسیرهای 2000 کیلومتری نسخه سوئیسی پیچید.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی در شبکه‌های اجتماعی همچنین بیان کرد: تجربه نشان داده میزان اثربخشی و کارایی صاحبان کسب و کارهای کوچک بالاتر از کارمندان و حقوق بگیران است.

وی افزود: دنیا برای بهبود بهره‌وری به‌دنبال strategic business unit یا همان SBU‌ها می‌رود که واحدهای کوچک خودگردان کسب و کار هستند، بنابراین رفتن به‌دنبال بزرگ کردن کسب و کار حرکتی قهقرایی است.

این راننده خود مالک اظهار کرد: در بحث مدیریت منابع انسانی H.R نیز ، تجربه رانندگان در جاده‌پیمایی، سرمایه مغزافزاری محسوب می‌شود و بر همین اساس نگاه منفی به راننده محوری نادیده گرفتن و از دست دادن این سرمایه است.

جلیلی تاکید کرد: کامیون‌های خودمالک پیش از این‌که سرمایه شخصی باشند سرمایه ملی محسوب می‌شوند اما این سرمایه‌های ملی به‌دلیل فقدان یا قیمت سرسام آور قطعات یدکی، فقدان لاستیک و توزیع توأم با منت‌کِشی و منت‌کُشی و عدم صرفه اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری، در حال فرسودگی و زمین‌گیر شدن هستند.

وی گفت: نیم میلیون دستگاه سرمایه ملی به ارزش تقریبی 500 هزار میلیارد تومان (بیش از بودجه عمومی کشور) در حال زمین‌گیر شدن و نیازمند قطعه، لاستیک، روغن و نوسازی است. 

این فعال حمل‌ونقلی با بیان این‌که نمی‌توان این حجم عظیم سرمایه و نیروی انسانی را فقط با کلمات مدیریت کرد، افزود:  مسئولان وظیفه دارند به داد این پیکره برسند و تلاش کنند تا این پیکره زمین‌گیر نشود.

جلیلی افزود: مسئولان مرتبط باید این پیکره را که به دلیل فقدان صرفه اقتصادی نحیف شده از مرگ حتمی نجات دهند وگرنه خیلی زود دیر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    متاسفانه در سیستم ترابری کشور تصمیم گیری بر عهده کسانی است که نگاه خطی دارند و نمی توانند به صورت مکعبی یا چند وجهی به مسائل ترابری کالای جاده ای نگاه کنند
    مساله میانگین سنی ۲.۵ سال ناوگان در اتحادیه اروپا یکی از رویاهای مسئولان ترابری کشور است ولی هرگز به مسئله به عنوان یک معلول نگاه نکردند و به سئوالات بنیادین از جمله
    میانگین سنی متغییر وابسته است یا متغییر مستقل

    شاید بعد از پاسخ به این سئوال بتوان راهکار مناسبی برای کاهش میانگین سنی ناوگان برشمرد

  • محمد م 0 0

    با سلام خدمت شما .با وجود بالا رفتن سرسام آور قیمت کشندها و عدم نظارت مسئولین بر ان خیلی زود عمر ناوگان حمل ونقل عمومی مخصوصا تریلی به مرز فرسودگی رسیده و توجیه اقنصادی نداشته و زمین گیر میشوند .الان موقع فکری عاجل و عملی ضربتی برای احیا و نوسازی و تزریق ناوگان کارآمد و بروز به ناوگان جاده ای است و بی توجهی به این امر باعث شده سود جویی زیاد دلالان که گاها با یکدیگر مرتبط و هماهنگ عمل کرده و به زیان رانندگان و حمل و نقل کشور است

  • ساسان 0 0

    کاملا درست است ، چه توقعی میتوان داشت از پیکره پیر و نحیف ترابری و رانندگان خسته و به حق خود نرسیده ، تا زمانی که یک مسئول با شهامت دنبال احقاق رانندگان پیدا نشود باید منتظر روزهای بدتر از این هم بود ..

    • ناشناس 0 0

      تا زمانی که شخص خود شما و تک تک رانندگان پی احقاق حقوق خوتون نباشید هیچ مسئولی هم پیدا نمیشه تا پی احقاق حقوق شما باشه.