| کد خبر: 179399 |

کریمی در آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل:

◄ انتقاد از ورود کامیون‌های چینی به بازار حمل‌و‌نقل ایران

تقاضا داریم که از بی‌‌‌مهری با تشکل‌‌‌ها دست بردارید و به حرف دل ما گوش دهید. در حال حاضر اولویت رانندگان حل مشکل لاستیک و تامین لوازم پر مصرف است که البت قیمت‌‌ها براساس تن کیلومتر هم آن چیزی نبود که ما مطرح کردیم.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری شب گذشته در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این شب نمایندگان رانندگان و تشکل‌های صنفی در حضور رییس مجلس به بیان دیدگاههای خود در خصوص کمبودهای بخش حمل‌و نقل جاده‌ای پرداختند که برخی از این نطق‌ها تند و برخی مملو از انتقاد از عدم کارایی جلسات کارگروه بعد از آغاز اعتصاب رانندگان داشت.

احمد کریمی دبیر کانون کامیوندران یکی از سخنرانان در ابتدای این مراسم بود که گفت: بهتر است وقت سخنرانی‌‌‌ها به نمایندگان تشکل‌‌‌ها داده شود و دولت بیشتر شنونده باشد اما به رسم همیشه دولتی ها صحبت کردند و ما شنونده.

وی ادامه داد: این مراسم‌‌‌ فرصت مناسبی است تا تشکل‌‌‌‌‌ها و دولت‌‌‌‌‌ها عملکردهای یکساله خود را بیان کنند و به یاد داشته باشند که سوءمدیریت و کوتاهی‌‌‌‌ها باعث عزل مدیران گذشته شده و نخواهند که سرنوشت آنها هم به مدیران قبل دچار شود

این فعال حمل‌و نقلی با بیان اینکه باید مدیران چنان عملکردی داشته باشند که وقتی کارنامه خود را مرور می‌‌‌‌‌کند، دچار افسردگی نشوند، گفت:آقای وزیر قبل از انتصاب جلساتی با نمایندگان اصناف و تشکل‌‌‌‌ها داشتید اما پس از انتصاب درخواست ملاقات را به معاون خود حواله دادید!.

کریمی با بیان اینکه انباشت مطالبات رانندگان باعث توقف فعالیت‌‌‌های آنها در خردادماه گذشته شد ادامه داد:عدم توجه به درخواست رانندگان باعث توقف مجدد فعالیت رانندگان در مهرماه شد که قطعا هم توقف فعالیت رانندگان اثرات جبران‌‌‌ناپذیری برای کشور خواهد داشت و هم این بدقولی‌ها.

وی افزود: البته ما با چنین اقداماتی موافق نیستیم اما این راه هم بدانید که توقف فعالیت رانندگان کامیون از سر دلخوشی نبود؛ بر همین اساس تقاضا داریم که  از بی‌‌‌مهری با تشکل‌‌‌ها دست بردارید و به حرف دل ما گوش دهید. در حال حاضر اولویت رانندگان حل مشکل لاستیک و تامین لوازم پر مصرف است که البت قیمت‌‌ها براساس تن کیلومتر هم آن چیزی نبود که ما مطرح کردیم.

کریمی با اشاره به نوسازی ناوگان فرسوده ابراز داشت: تا چه زمانی قرار است نوسازی با بدترین شکل خود و با ورود کامیون‌های چینی ادامه داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشوربا تاکید بر اینکه خودروهای بی‌‌‌کیفیت چینی وارد می‌‌‌‌شود و کامیونداران راهی جز خرید این خودروها ندارند، یادآور شد: در حال حاضر  آرایش ناوگان کامیونی کشور اینگونه است که کامیون‌‌‌‌های فرسوده با تکنولوژی 70 سال پیش اروپا و کامینون های چین وجود دارد.

کریمی اضافه کرد: اکنون که فرصتی برای نوسازی ناوگان پیش آمده و اعتباراتی در نظر گرفته‌‌‌اند می‌‌‌توان برای خروج ناوگان فرسوده و ایجاد تعادل بین حجم بار و تعداد ناوگان اقداماتی انجام داد و ما تضمین می‌‌دهیم که ضربه‌‌‌ای هم به اشتغال در این حوزه وارد نشود.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: از مهمترین مطالبات ما قرارگیری این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان‌‌‌‌‌آور، اصلاح قراردادهای خودروسازی با رانندگان، استمرار پرداخت ۵۰ درصد بیمه برای رانندگان جدیدالورود و دارای سابقه است.

دبیر کانون کامیوندران با بیان اینکه از خرداد ماه تا به امروز ۲۰۰ جلسه در مجلس و نهادهای مرتبط برگزار کردیم، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما ساختار نامناسب در بخش حمل و نقل و ناوگان مازاد است که موضوع عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرارگذاشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.