| کد خبر: 200071 |

علیرغم تحریم‌ها تمام امکانات کشتیرانی در اختیار صادرات است

معاون توسعه ناوگان و عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعال بودن خطوط دریای خزر، آفریقا و برزیل گفت: اگرچه امکانات ما کم و زیاد می‌شود اما تمام توان را در اختیار صادرات قرار داده‌ایم.

تین نیوز

معاون توسعه ناوگان و عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعال بودن خطوط دریای خزر، آفریقا و برزیل گفت: اگرچه امکانات ما کم و زیاد می‌شود اما تمام توان را در اختیار صادرات قرار داده‌ایم.

علی اکبر غنجی معاون توسعه ناوگان و عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کشتیرانی حمل محصولات کشاورزی صادراتی را متوقف کرده است، گفت: از آنجا که بحث حمل و نقل  موضوع مهمی است، کشتیرانی جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها وظایف خود را  فارغ از اینکه یک بنگاه اقتصادی است  در زمینه حمل و نقل حتی در زمانی که دستگاه‌های حاکمیتی مانند وزارت نفت با ما در حوزه سوخت رفتاری مانند رتار در حوزه بین‌الملل را دارد  به خوبی انجام می‌دهد.

 معاون توسعه ناوگان و عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوی اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشتیرانی تمام امکانات خود را در خدمت حمل و نقل قرار داده است، بیان داشت: شرکت کشتیرانی والفجر هم این امکانات را به طور کامل در اختیار  حمل و نقل قرار داده است.

وی با بیان اینکه تمام صادرات  میوه و تره‌بار (محصولات کشاورزی) توسط شرکت کشتیرانی والفجر امکان‌پذیر نیست،  افزود: این شرکت تا انداز‌ه‌ای که امکانات دارد، کشتی‌ها و کانتینرهای خود را به صورت کامل در اختیار صادرات غیرنفتی از جمله میوه و تره‌بار، مواد معدنی و مواد پتروشیمی قرار داده است.

غنجی با بیان اینکه ممکن است توان و امکانات کشتیرانی کامل نباشد اما شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در خصوص حمل محصولات صادراتی هیچ‌گونه کم‌کاری نداشته است، گفت: قطعا در زمینه افزایش امکانات و تجهیز ناوگان حمل و نقل مشکلاتی برای خرید خارجی با توجه به تحریم‌ها وجود دارد اما علیرغم این شرایط از تمام خود برای حمایت از حمل و نقل میوه‌ و تره‌بار در حوزه خلیج فارس و دریای خزر استفاده کرده‌ایم.

 معاون توسعه ناوگان و عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه 45 تا 50 درصد از دریای خزر در دست کشتیرانی دریای خزر که از حوزه‌های تابعه ما است قرار دارد، گفت: علیرغم تحریم‌ها در حوزه‌های بین‌المللی تمام توان خود را در زمینه حمل کانتینری و فله‌ای به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: مشکلات بخش‌های دیگر مثل گمرکات و عدم اخذ استانداردها کشورها برای صادرات  محصولات کشاورزی را به حوزه کشتیرانی ارتباط داده نشود.  

غنجی بیان داشت:  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات قبلی را داریم و همه این امکانات را در حوزه صادرات استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات مواد معدنی، صنعتی، فله و تانکر فعالیت می‌کند و اگرچه در حوزه لاینر تحریم هستیم، اما هیچ خطی را متوقف نکرده‌ایم و در حوزه برزیل علیرغم اینکه مشکل تامین سوخت کشتی‌ها را داریم اما خطوط کشتیرانی ما در این حوزه در حال تردد است و مواد پتروشیمی به این کشور صادر و نهاده‌های دامی وارد می‌شود.

غنجی اظهار داشت: خطوط دریای خزر و آفریقا هم فعال است و اگرچه امکانات ما به دلیل مشکلات بین‌الملل کم و زیاد می‌شود اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حوزه‌ای پویا و فعال است و هر روز به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش فارس، امروز رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کشتیرانی حمل محصولات کشاورزی صادراتی را متوقف کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.