| کد خبر: 168252 |

ایران مالک کشتی‌های صیادی صنعتی چینی در خلیج فارس

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس، گفت: به عنوان نماینده مردم مناطق ساحلی موضوع صید صنعتی توسط چینی‌ها که در فضای رسانه‌‌ای گاها منتشر می‌شود را به ضرس قاطع رد می‌کنم و چنین موضوع صحت ندارد.

تین نیوز

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس، گفت: به عنوان نماینده مردم مناطق ساحلی موضوع صید صنعتی توسط چینی‌ها که در فضای رسانه‌‌ای گاها منتشر می‌شود را به ضرس قاطع رد می‌کنم و چنین موضوع صحت ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مارین نیوز، ناصر شریفی اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم مناطق ساحلی موضوع صید صنعتی توسط چینی‌ها که در فضای رسانه‌‌ای گاها منتشر می‌ شود را به ضرس قاطع رد می‌کنم و چنین موضوع صحت ندارد.

او با بیان اینکه سه نوع شناور داریم که نوع اول تحت عنوان قایق‌ های صیادی در عمق 20 تا 30 متر و نوع دوم تا عمق 100 متر صید می‌کنند که لنج صیادی هستند، اهم مردم از این دو نوع تیپ شناور استفاده می‌کنند، گفت: در 40 سال گذشته برای صید در عمق بیش از 200 متر تکنولوژی وجود نداشته و نزدیک به 5 سال است که از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مالکیت شناورهای صنعتی خریداری شده صد در صد ایرانی است، ادامه داد: برخی از افراد این شناورها را اجاره می‌کنند و طبق ضوابط سازمان بنادر با پرچم جمهوری اسلامی صید می‌ کند، هیچ منع و موردی در این زمینه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار گرفته شده از سازمان شیلات ایران بین 15 تا 20 ترالر داریم که آنها نیز قدیمی هستند ، تصریح کرد: اگر صید به روش ترال خارج از محدوده تعیین شده انجام شود با خاطیان برخورد جدی صورت می‌ گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن موضوع صید غیر مجاز توسط چینی‌ ها از معان صید سازمان شیلات دعوت شد و 4 روز به حوزه انتخابیه رفتیم، در تمامی بنادر صیادی حضور پیدا کردیم و با صیادان صحبت‌ هایی را به صورت رو در رو داشتیم، ادامه داد: کسی اعلام و تایید نکرد که توسط چینی‌ ها صید صنعتی صورت می‌ گیرد.

شریفی  با تاکید بر اینکه این موضوع که چینی‌ ها در حوزه سرزمینی ما صید صنعتی غیر مجاز انجام می‌ دهند صحت ندارد، عنوان کرد: همه شناورها که در عمق بیش از 200 متر صید می‌کنند توسط سازمان شیلات به سیستم ماهواره‌ ای متصل شده‌ اند تا در صورت ورود و صید در اعماق کمتر با آنها برخورد شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.