| کد خبر: 163429 |

◄ گردشگری دریایی و ملزومات آن

وقتی از مردم می‌خواهیم در سفرهای خود به گردشگری دریایی توجه کنند باید زیرساخت های آن را نیز فراهم کنیم. در حال حاضر اکثر شناورهایی که برای مسافران دریایی در نظر گرفته شده استاندارد است اما این امر کافی نیست چرا که جذب گردشگران به موضوعات مختلف تفریحی نیاز دارد.

تین نیوز

گردشگری دریایی شکلی از گردشگری است که فعالیت‌های مربوط به آن در دو محیط ساحلی و دریا (محیط آبی) صورت می‌گیرد. از این رو برای تعریف گردشگری دریایی باید به دوگونه آن اشاره کنیم: گردشگری ساحلی و گردشگری دریایی.

به گزارش تین نیوز، گردشگری ساحلی به یکی از اشکال پرطرفدار صنعت گردشگری تبدیل شده که با رشد روزافزونی مواجه بوده و تامین‌کننده مزایای مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی زیادی برای ساکنان بومی میزبان است. تفرجگاه‌های ساحلی با رویکردهای جدیدی در ارتباط با توسعه روبه‌رو است؛ از مهم‌ترین تغییرات حاصله در فرآیند شکل‌گیری و گسترش گردشگری ساحلی، می‌توان به تغییر نوع نگاه گردشگر در برخورد با تفرجگاه ساحلی اشاره کرد. پیش از این، نیاز گردشگران تنها در بازدید از ساحل و دریا تعریف می‌شد، درحالی‌که گردشگر امروزی در جست‌وجوی تجربیات متفاوتی از فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و میراث طبیعی است.

بر همین اساس عزت الله یوسفیان ملا درباره گردشگری دریایی و لزوم توجه به آن در داخل کشور گفت: گردشگری دریایی یک ضرورت است و نباید مورد غفلت قرار گیرد. هر چند که سال‌های گذشته، گردشگری دریایی هیچ جایگاهی نداشت و همواره شناورهای فرسوده و ناایمن به مردم خدمات می‌داد.

وی ادامه داد: گردشگری دریایی به برنامه منسجم نیاز دارد تا بتواند انتظارات مردم را تامین کند. وقتی از مردم می‌خواهیم در سفرهای خود به گردشگری دریایی توجه کنند باید زیرساخت های آن را نیز فراهم کنیم. در حال حاضر اکثر شناورهایی که برای مسافران دریایی در نظر گرفته شده استاندارد است اما این امر کافی نیست چرا که جذب گردشگران به موضوعات مختلف تفریحی نیاز دارد.

نماینده مردم آمل خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای گردشگری دریایی فعالیت های زیادی انجام داده و این امر قابل تقدیر است اما شرایط فعلی برای ما کافی نیست و سطح انتظارات مردم و ساکنان منطقه خیلی بیشتر است.

گردشگری دریایی نباید دچار روزمره‌گی شود

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده گردشگری دریایی رونق بیشتری بگیرد، گفت: ما باید از دریا استفاده بیشتری ببریم، همانگونه که صادرات برای کشور اهمیت دارد و برای آن برنامه‌ای توسعه‌ای تعریف شده است باید برای گردشگری دریایی هم برنامه‌ریزی کنیم.ما در این زمینه نباید به روزمره‌گی دچار شویم، گردشگری دریایی پویا است و باید حمایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی یوسفیان ملا افزود: از مردم می‌خواهم در سفرهای نوروزی خود، سفر‌دریایی داشته باشند تا مسئولان برای توسعه آن جدی تر برنامه‌ریزی کنند و سرمایه‌گذاران هم رغبت سرمایه‌گذاری داشته باشند.سازمان بنادر و دریانوردی، گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی را مورد توجه قرار داده است و به سرمایه‌گذاران تسهیلات خوبی می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.