| کد خبر: 72176 |

پیشنهاد شرکت‌های ولوو و اسکانیا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران

تین نیوز | قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به جزئیات نشست خود با هیأت سوئدی گفت: سوئدی‌ها پیشنهاداتی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران و همکاری در حوزه ایمنی جاده‌ها مطرح و از مشارکت در اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر و برقی‌سازی خطوط آهن ایران استقبال کردند.

اصغر فخریه کاشان درباره نشست خود با هیأت ۶ نفره سوئدی گفت: این اعضای هیأت به سرپرستی اسکار اشترن اشتروم قائم مقام وزیر شرکت‌ها و نوآوری سوئد به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمدند تا پیشنهادهای همکاری خود را مطرح کنند و از دیدگاه‌های طرف ایرانی اطلاع یابند.

وی افزود: نمایندگان شرکت‌های ولوو و اسکانیا نیز در جمع اعضای هیأت سوئدی بودند و صحبت‌هایی درباره همکاری در زمینه جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران انجام دادند، آنها آمادگی خود را برای تولید کامیون و اتوبوس در ایران اعلام کردند، البته ملاحظاتی هم داشتند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل اظهار کرد: ملاحظه نخست دو شرکت خودروساز سوئدی آن بود که این کار حتما با همکاری یک شرکت ایرانی انجام شود که به آنها گفتیم "این کار الزامی است و اتوبوس‌ها و کامیون‌های تولیدی باید در ایران ساخته شوند".

وی ادامه داد: ملاحظه دیگر نمایندگان شرکت‌های ولوو و اسکانیا درباره سوختی مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ایران بود و اینکه شاید سوخت مصرفی دارای استاندارد یورو۴ نباشد که من در پاسخ توضیح دادم "خیر این‌طور نیست سوخت مصرفی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ایران استاندارد یورو۴ دارد". البته به نمایندگان این دو شرکت سوئدی یادآوری شد که مسئول نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

رئيس شوراي هماهنگي و سياست‌گذاري تامين مالي خارجي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي توضیح داد: هم اکنون شرکت‌های ولوو و اسکانیا با شرکت‌های خودروساز ایرانی برای ساخت اتوبوس و کامیون در حال مذاکره هستند.

وی افزود: درباره کمک به اجرای پروژه‌های ریلی همچون احداث قطار سریع‌السیر٬ برقی‌سازی خطوط آهن و تأمین تجهیزات برقی به ویژه علائم و ارتباطات حوزه ریلی به هیأت سوئدی پیشنهاداتی ارائه شد٬ آنها نیز استقبال کردند و قرار شد که این همکاری انجام شود.

فخریه کاشان اظهار کرد:‌ یک موضوع دیگری که هیأت سوئدی درباره آن صحبت کرد موضوع ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در این کشور بود٬ اعلام شد تعداد تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های سوئد نسبت به ۱۵ سال پیش به یک پنجم رسیده است و سالانه حدود ۲۶۰ در کل جاده‌های سوئد بر اثر سوانح رانندگی فوت می‌کنند که با توجه به رقم زیادی که تلفات سوانح رانندگی در ایران دارد قرار شد طرف سوئدی پیشنهاد خود را درباره ایمنی جاده‌ها به وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند تا اگر این پیشنهادها قابل استفاده باشد از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دنبال شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدکاظم 0 0

    عاقلانه ترین انتخاب برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل ونقل ایران استفاده از برندهای اروپایی است که امتحان خود را در شرایط اقلیمی ایران پس داده اند وبا استقبال رانندگان نیز روبرو می شود وگرنه برندهای چینی اتلاف سرمایه ملی بوده و اهالی صنف هم رغبتی به آنها نشان نمی دهند البته این نوسازی باید به روش جایگزینی ناوگان نو با ناوگان فرسوده باشد چراکه هم اکنون نیز این بخش با ناوگان مازاد مواجه است وکمبودی از نظر تعداد ناوگان وجود ندارد.