بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

خودروهای برقی ایمن هستند یا بنزینی؟

بررسی جدید پژوهشگران ایرلندی و اسپانیایی نشان می دهد که نقش رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی در تصادفات جاده ای بیشتر از رانندگان سایر خودروهاست.

خودروهای برقی ایمن هستند یا بنزینی؟
تین نیوز |

 در حالی استفاده از خودروهای برقی در سراسر جهان شدت بیشتری گرفته است که بررسی جدید پژوهشگران ایرلندی و اسپانیایی نشان می دهد که نقش رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی در تصادفات جاده ای بیشتر از رانندگان سایر خودروهاست.

 به گزارش تین نیوز، پژوهش «مرکز پژوهش نرم افزار ایرلند»(Lero) در «دانشگاه لیمریک»(University of Limerick) و «دانشگاه بارسلونا»(University of Barcelona) نشان می دهد که رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر از رانندگان خودروهای بنزینی و دیزلی در تصادفات جاده ای نقش دارند.

پژوهشگران مرکز پژوهش نرم افزار ایرلند با تحلیل ادعاهای بیمه و داده های به دست آمده از حسگرهای داخلی، یافته های مهمی را یافتند.

۱. رانندگان خودروهای برقی و هیبریدی، رفتارهای متفاوتی را نسبت به رانندگان وسایل نقلیه سنتی از خود نشان می دهند.

۲. خودروهای برقی نسبت به خودروهای سنتی، خطای بیشتری را ثبت می کنند.

۳. تعمیر خودروهای برقی ۶.۷ درصد گران تر از خودروهای سنتی است.

دکتر «بری شیهان»(Barry Sheehan) پژوهشگر مرکز پژوهش نرم افزار ایرلند و از پژوهشگران این پروژه گفت: رانندگان خودروهای برقی نقش بیشتری را نسبت به رانندگان خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی دارند. پژوهش ما نشان می دهد به رغم اینکه میانگین مسافت پیموده شده خودروهای برقی کمتر از موتورهای احتراق داخلی است، کمتر قرار گرفتن در جاده تقصیر رانندگان را کاهش نمی دهد. هنگام تحلیل ادعاهای مربوط به خطا، شاهد افزایش چهار درصدی تصادفات خودروهای برقی و افزایش شش درصدی خوروهای هیبریدی در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی بودیم.

شیهان ادامه داد: با وجود این، هنگامی که خوروهای هیبریدی با مدل های آماری آزمایش می شوند، نگرانی دیگری را درباره نقش خود در افزایش خطر نشان نمی دهند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که خودروهای برقی دارای مشخصات ریسک بالاتری نسبت به خودروهای موتور احتراق داخلی سنتی هستند. براساس یافته های این پژوهش، رفتار رانندگان هنگام راندن خودروهای هیبریدی یا برقی به طور قابل توجهی تغییر می کند. این بدان معناست که احتمال بروز تصادف با خودروهای برقی نسبت به موتورهای احتراق داخلی بیشتر است.

«کوین مکدانل»(Kevin McDonnell) پژوهشگر ارشد این پروژه خاطرنشان کرد که تحلیل آنها درباره انواع سوخت نشان می دهد که خودروهای برقی و هیبریدی، میانگین مسافت پیموده شده کمتری را نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارند. وی افزود: این نشان می دهد که احتمال خطا کردن موتورهای احتراق داخلی بیشتر است. با وجود این، داده های به دست آمده از ادعاها با ارائه شواهد از طریق مدل سازی پیش بینی کننده و تحلیل ریسک مبنی بر افزایش وقوع خطا در خودروهای الکتریکی با این فرض در تضاد است.

این پژوهش در مجله «Accident Analysis & Prevention» به چاپ رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.