| کد خبر: 267557 |

مپنا آماده کمک به وزارت نیرو برای تأمین برق خودروهای برقی

مدیر شرکت برق و کنترل گروه صنعتی مپنا گفت: این شرکت آماده است برای تأمین برق مورد نیاز خودروهای برقی به وزارت نیرو کمک کند.

تین نیوز

 مدیر شرکت برق و کنترل گروه صنعتی مپنا گفت: این شرکت آماده است برای تأمین برق مورد نیاز خودروهای برقی به وزارت نیرو کمک کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمدحسین رفان در نشست خبری افزود: افزایش بازدهی نیروگاه های موجود یکی از روش هایی است که می توانیم برای کمک به تأمین برق انجام دهیم

وی استفاده از انرژی های خورشیدی را یکی دیگر از روش ها دانست و ادامه داد: بر همین اساس یک نیروگاه خورشیدی در محل شرکت برای شارژ خودروها نصب شده که می توانیم به توسعه تجدیدپذیرها کمک کنیم.

مدیر شرکت بر و کنترل مپنا در پاسخ به ایرنا در باره اینکه آیا انرژی های خورشیدی می توانند برای ایستگاه های شارژ مورداستفاده قرار گیرند گفت: البته که برق خورشیدی می تواند برای ایستگاه های شارژی خودروها مورداستفاده قرار گیرد.

رفان از ورود گروه صنعتی مپنا به بحث خودروهای برقی از سال پیش اشاره کرد و گفت: تولید خودرو برقی کمک مؤثری به حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: فعالیت های این گروه در زمینه طراحی، ساخت و قطعات و زیرساخت های موردنیاز توسعه خودروهای برقی به نتیجه رسیده است.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا خاطرنشان کرد: اکنون الی سه خودرو برقی تولید کرده ایم و یک اتوبوس برقی نیز ساخته شده است.

رفان ادامه داد: برای ساخت تعداد بیشتری اتوبوس قرارداد بسته شده است و همه اجزا و پیشرانه های خودرو برقی در این شرکت طراحی شده است.

وی افزود: در زمینه ساخت شارژرها نیز انواع آن را از یک کیلووات تا بالای ۶۰۰ کیلوات که برای شارژ اتوبوس مناسب است طراحی شده است.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا گفت: اکنون نیز شبکه شارژ را طراحی کرده ایم که از مرکز کنترل می شود و می تواند اطلاعات موردنیاز را اختیار مصرف کننده قرار دهد.

رفان به توجه وزارت نیرو، شهرداری تهران و سایر مسئولان به ضرورت توسعه خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: اکنون اقدام های عملی زیادی دراین خصوص انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ ایستگاه شارژ در تهران راه اندازی کرده ایم که ۱۵ ایستگاه در داخل شهر تهران قرار دارند.

تعرفه برق نیاز به اصلاح برای خودروهای برقی دارد

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا با اشاره به اینکه اکنون تعرفه های برق پلکانی محاسبه می شود گفت: این امر سبب شده هزینه های خیلی زیادی به دارندگان خودرو برقی تحمیل نشود.

رفان ادامه داد: باید تعرفه برق برای خودرو برقی تعریف شود و درعین حال اگر بالاترین میزان هم محاسبه شود در مقایسه با سوخت بنزین به صرفه تر خواهد بود.

وی افزود: مقرر است وزارت نیرو برای خودروهای برقی کنتورهای اختصاصی نصب کند که این امر می تواند به توسعه این نوع خودرو کمک کند.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا با بیان اینکه هنوز تولید داخلی خودرو برقی کامل محقق نشده است افزود: به زودی و از یک سال و نیم آینده این کار سرعت خواهد گرفت.

رفان تصور اینکه ورود خودروهای برقی شبکه برق را مشکل دار می کند را نادرست ارزیابی کرد و گفت: مصرف برق این نوع خودرو بر شبکه تأثیر خیلی زیادی ندارد.

وی ادامه داد: ضمن آنکه می توانیم با افزایش بازدهی نیروگاه های موجود این افزایش را برای خودروهای برقی استفاده کنیم.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا میزان برق موردنیاز خودروهای سواری را حدود ۳۰ مگاوات و اتوبوس های برقی را هم ۳۰ مگاوات اعلام کرد.

رفان افزود: اگر کل خودروهای برقی که وعده داده شده وارد شوند نیاز برق کشور را یک درصد افزایش می دهند که می توان آن را به راحتی تأمین کرد.

وی از تلاش گروه صنعتی مپنا برای افزایش توان نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی را بین یک تا ۲ مگاوات افزایش توان می دهیم.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا افزود: نیروگاه های گازی موجود را هم تا ۳ مگاوات افزایش ظرفیت می دهیم و می توان این افزایش ظرفیت ها را برای خودروهای برقی اختصاص داد.

رفان با بیان اینکه اکنون در زمینه انرژی مشکل داریم افزود: اگر به سمت استفاده از خودرو برقی حرکت کنیم میزان مصرف انرژی از چاه به نصف تقلیل خواهد یافت.

وی بازدهی خودروهای برقی را ۲ برابر بازدهی خودروهای بنزینی دانست و خاطرنشان کرد: گرچه قیمت این نوع خودرو بالاتر است؛ اما با تولید انبوه آن می توان برای کاهش قیمت تلاش کرد.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا هزینه نگهداری خودرو برقی را بسیار کمتر از بنزینی دانست و افزود: درعین حال حاکمیت باید برای کاهش قیمت این نوع خودرو کمک های اختصاص دهد.

رفان گفت: باید تلاش شود قطعی برق برای ایستگاه های شارژی ایجاد نشود.

وی از احداث ۱۲۳ دستگاه شارژ سریع و کند خبر داد و گفت: اکنون سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند تا در جاده های تهران، اصفهان، کرمان مشهد و تبریز ایستگاه شارژ نصب کنند.

مدیر شرکت برق و کنترل مپنا از طراحی و ساخت موتور الکتریکی خبر داد و گفت: اکنون کشورمان به دانش تولید موتورهای الکتریکی دست یافته است.

رفان تفاوت هزینه خودرو برقی و بنزینی را بین ۱۰ تا ۵ برابر دانست و افزود: با هر قیمتی که محاسبه کنیم خودرو برقی مقرون به صرفه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.