| کد خبر: 267253 |

امکان ورود خودروهای مناطق آزاد با پلاک ملی

در حال حاضر امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و این خودروها می توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

تین نیوز

 در حال حاضر امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و این خودروها می توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما، حجت اله عبدالملکی گفت: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودروهای نو به مناطق آزاد تقسیم بندی می شود.

وی اضافه کرد: هیئت وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده و در حال حاضر امکان واردات خودروهای پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و می توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: بحث دوم که مربوط به واردات خودروهای نو به مناطق آزاد است هم از یکی دو هفته گذشته هیأت وزیران مصوبه را ابلاغ کرد. بر این اساس خودروهای برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰ هزار دلار می توانند به مناطق آزاد وارد شوند و خودروهای احتراقی به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می شود، اجازه ی واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار بر اساس مصوبه هیأت وزیران داده شده است. هم اکنون پایه های حقوقی واردات کامل شده و شرکت های واجد صلاحیت می توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.