| کد خبر: 262676 |

خودروهای برقی چینی تسلا روی دست ماند!

فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در سپتامبر ۱۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

تین نیوز

فروش خودروهای برقی ساخت چین تسلا در سپتامبر ۱۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان داد، خودروساز آمریکایی تسلا در ماه سپتامبر ۷۴ هزار و ۷۳ خودروی الکتریکی تولید چین فروخت که نسبت به سال گذشته ۱۰.۹ درصد کاهش داشت.

فروش خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به ماه قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است. بی وای دی، رقیب چینی توانست که در تحویل خودروهای سواری ماه گذشته رشد داشته باشد و از ۲۰۰ هزار و ۹۷۳ دستگاه خودرو به ۲۸۶ هزار و ۹۰۳ دستگاه برسد.

تسلا، همراه با رقبای چینی خود، احساسات مصرف کننده را تقویت می کنند که با تخفیف های بیشتر و معافیت های مالیاتی برای خودروهای سبز درمیان نشانه هایی از ثبات اقتصاد تقویت شده است.

این شرکت برآوردهای بازار برای تحویل سه ماهه سوم جهانی در ۲ اکتبر را از دست داد زیرا  برنامه ریزی کارخانه هایش برای عرضه نسخه جدیدتر سدان مدل ۳ باعث توقف اجباری تولید شد.

طبق گزارش رویترز، این خودروساز آمریکایی که در ابتدای هر سه ماهه بیشتر خودروهای ساخت چین را برای صادرات می فرستد، سهم خودروهای برقی چین خود را از جولای تا آگوست تقریباً دو برابر کرد. این شرکت در سپتامبر از مدل ۳ با قیمت ۱۲ درصد بالاتر از گذشته رونمایی کرد و در سه ماهه چهارم تحویل را آغاز خواهد کرد. رقیب چینی اش اکسپنگ نیز یک شاسی بلند G۹ را با قیمت ۲۶۳ هزار و ۹۰۰ یوان عرضه کرد که ۱۵ درصد کمتر از قبلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.