| کد خبر: 238107 |

سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری جنرال موتورز برای تولید خودروی برقی

جنرال موتورز در حال بررسی سرمایه گذاری بیش از ۴ میلیارد دلاری در دو کارخانه در میشیگان برای افزایش ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی خود است.

تین نیوز

جنرال موتورز در حال بررسی سرمایه گذاری بیش از ۴ میلیارد دلاری در دو کارخانه در میشیگان برای افزایش ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی خود است.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، جنرال موتورز پیشنهاد کرده یک کارخانه ساخت باتری ۲.۵ میلیارد دلاری در نزدیکی لنسینگ با همکاری ال جی بسازد.

بزرگترین خودروساز ایالات متحده به طور جداگانه در حال بررسی صرف هزینه ۲ میلیارد دلاری برای نوسازی کارخانه مونتاژ خودرو در شهر اوریون در شمال دیترویت برای عرضه ساخت نسل بعدی خودروهای الکتریکی است.

مجموع سرمایه گذاری‌های مذکور از ۴ میلیارد دلار فراتر می‌رود. کارخانه ساخت باتری جنرال موتورز موجب اشتغال ۱۷۰۰ نفر تا سال ۲۰۲۸ خواهد شد. انتظار می‌رود شورای شهر لنسینگ این پیشنهاد را روز دوشنبه بررسی کند.

به دنبال انتشار این خبر ارزش سهام جنرال موتورز در معاملات بعد از ظهر دیروز با ۴.۸ درصد افزایش به ۶۲.۵۰ دلار به ازای هر سهم رسید. قانونگذاران ایالتی در میشیگان در تلاش برای تصویب سریع طرح‌هایی هستند تا توانایی ایالت مذکور را برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید به منظور تولید خودروهای الکتریکی و انواع باتری تقویت کنند.

در ماه سپتامبر، شرکت فورد، ایالت‌های کنتاکی و تنسی را به جای ایالت میشیگان برای تولید انواع باتری جدید و خودروهای الکتریکی انتخاب کرد. فورد و شریک کره‌ای‌اش SK Innovation اعلام کردند ۱۱.۴ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه مونتاژ خودروی F-۱۵۰ برقی و سه کارخانه باتری سرمایه گذاری خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.