| کد خبر: 256854 |

خودروهایی که مرگ ندارند؛ ۱۰ ماشینی که سالها برای صاحبانشان کار می‌کنند

افرادی که قصد خرید یک خودرو دست دوم و کارکرده را دارند، اساسا کار سختی برای انتخاب پیش رو دارند. دلیل آن است که این افراد معمولا از تاریخچه استفاده صاحبان قبلی خودرو از آن بی خبر هستند و به همین جهت ممکن است در نهایت خودروی چندان مرغوبی نصیبشان نشود!

تین نیوز

افرادی که قصد خرید یک خودرو دست دوم و کارکرده را دارند، اساسا کار سختی برای انتخاب پیش رو دارند. دلیل آن است که این افراد معمولا از تاریخچه استفاده صاحبان قبلی خودرو از آن بی خبر هستند و به همین جهت ممکن است در نهایت خودروی چندان مرغوبی نصیبشان نشود!

برای دریافت سریعتر اخبار مهم روز، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، به همین دلیل، منطق حکم می کند که با انتخاب یک خودروی بادوام و باکیفیت، شانس در اختیار داشتن یک خودروی دست دوم سالم را افزایش دهیم!

اخبار مهم امروز را بخوانید؛

قیمت دلار با وساطت سلطان به لرزه افتاد؛ پیش بینی نرخ دلار

در ادامه این متن تعدادی از بادوام ترین خودروهای تاریخ را معرفی خواهیم کرد که می توانند تا سال های سال بدون کوچک ترین اشکالی برای صاحبان خود کار کنند.

بادوام ترین خودروهای تاریخ با عمر باورنکردنی

Citroën 2CV

سیتروئن 2 سی وی

قیمت حدودی:  ۱۲ هزار دلار

خودروی 2CV سیتروئن به نوعی پدر معنوی خودروی ژیان شناخته می شود که در کشور ما شهرت فراوانی دارد!

این خودرو به لطف سیستم تعلیق فوق العاده ای که حتی قادر است سنگین ترین زلزله ها را نیز بدون کوچک ترین مشکلی تاب بیاورد، یک قهرمان فرانسوی به تمام معناست و خاطره تلخ اتومبیل های پیشین فرانسوی را به طور کامل از ذهن ها پاک می کند.

در حال حاضر یک خودروی سیتروئن 2CV ساخت 1986 را می توان با قیمت تقریبی یازده هزار دلار در بازار برخی کشورها پیدا کرد! همین مساله به تنهای برای اثبات دوام و استحکام این خودرو کافی ست!

در کنار دوام فوق العاده، موتور دو سیلندر این خودرو نیز طراحی ویژه ای داشته و یکی از نمونه های بارز طراحی کلاسیک فرانسوی در دنیای خودروها به شمار می رود.

Lexus LS400

لکسوس ال اس 400

قیمت حدودی:  ۱۰ هزار دلار

لکسوس ال اس ۴۰۰ مثال یکی از خودروهایی است که هزینه خرید و نگهداری آن بسیار ناچیز بوده و قادر است تا سال ها بدون نیاز به حتی یک بار مراجعه به تعمیرگاه برای تان کار کند.

در حال حاضر مدل ۱۹۹۳ از این خودرو با قیمتی پایین تر از ده هزار دلار قابل خرید است و گزینه ای ایده آل برای افرادی به شمار می رود که با صرف کمترین هزینه به دنبال بادوام ترین خودرو ممکن می گردند.

البته زمانی که یک خودرو که سی سال پیش ساخته را خریداری می کنید، نباید انتظار محصولی جدید را از آن داشته باشید. بنابراین حتی اگر بادوام ترین خودروهای جهان را نیز سی سال بعد خریداری کنید، همچنان باید به رعایت اصول نگهداری و چک کردن روزمره آن توجه داشته باشید.

در عین حال، Lexus LS400 یکی از آن اتومبیل هایی ست که تقریبا ضدضربه و فناناپذیر است و می تواند همچنان سی سال دیگر هم برای تان کار کند!

Volvo P1800

بادوام ترین خودروهای تاریخ

قیمت حدودی:  ۲۰ هزار دلار

برای درک دوام باورنکردنی ولوو پی ۱۸۰۰ باید شما را با ایرو گوردون آشنا کنیم!

او فردی است که از سال 1966 که یک Volvo P1800 خریداری کرد، تا زمان فوتش در سن 77 سالگی، حدود 5.15 میلیون کیلومتر مسافت را با این خودروی افسانه ای پیمود!

برای مقایسه بد نیست بدانید که این مسافت برابر با هفت بار سفر از زمین به ماه است که رکورد خارق العاده و تکرارنشدنی میانگین پیمایش ۹۹ هزار کیلومتر در هر سال را برای او به ارمغان آورد!

این اعداد و ارقام باورنکردنی نه تنها گوردون را به یکی از وفادارترین انسان های تاریخ به یک خودرو تبدیل می کنند، بلکه نام ولوو پی ۱۸۰۰ را هم به عنوان یکی از بادوام ترین خودروهای تاریخ و شاید بادوام ترین آن ها جاودانه می سازند!

این رکورد در حالی به نام گوردون و P1800 ثبت می شود که او به جز تعمیرات دوره ای به منظور نگهداری خودرو، در تمام مدتی که صاحب این اتومبیل بود، تنها دو بار ناچار به تعمیر اساسی موتور شد.

به نظر می رسد هیچ خودرویی در تاریخ قادر نخواهد بود حتی به صد فرسخی این رکورد جاودانه P1800 برسد!

Mercedes-Benz E-Class W124

مرسدس بنز کلاس E

حدود قیمت:  ۱۰ هزار دلار

علیرغم این که اتومبیل های مدرن مرسدس بنز تجلی تکنولوژی و هنر خودروسازی آلمانی ها به شمار می روند، اما هیچ یک از آن ها به اندازه مدل های قدیمی تر مرسدس بنز بادوام نیستند.

یکی از برترین مدل های ساخته شده توسط مرسدس بنز در این زمینه، سری W124 کلاس E است که توانایی آن برای کار کردن بدون مشکل در مدت زمان های طولانی شهره خاص و عام است!

این خودرو از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ به عنوان سمبل طراحی بهینه و کم نقص مرسدس بنز ساخته شد و در کلاس های مختلف کانورتیبل، کوپه (دو در) و سدان، مجموعا حدود ۲.۵ میلیون دستگاه فروش داشت.

حضور ده ساله این خودرو در خط تولید، بر خلاف کشور ما، در سایر نقاط جهان یک رکورد فوق العاده به شمار می رود. جالب این جاست که هنوز هم در بسیاری نقاط دنیا می توان این خودرو را مشاهده کرد که با قدرت مشغول سواری دادن به صاحبانش است!

بسیاری از این مدل ها، اکنون کارکردی نزدیک به ۲۰۰ هزار کیلومتری را تجربه می کنند!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

بادوام ترین خودروهای تاریخ

قیمت حدودی:  ۵۰ هزار دلار

شاید برای بسیاری علاقمندان به خودرو عجیب باشد که یک آلفا رومئو در لیست بادوام ترین خودروهای تاریخ قرار گیرد. با این حال باید اعتراف کرد که مدل جیلولیا کوادریفولیو خودروی واقعا بادوامی است!

این مدل در تابستان سال ۲۰۱۵ و به عنوان رقیبی برای محصولات آلمانی چون بی ام و ام ۳ و آئودی آر اس ۵ روانه بازار شد و علیرغم این که از نظر محبوبیت اصلا در حد و اندازه های رقبای آلمانی اش نیست، اما به خوبی توانسته خود را در ذهن همه به عنوان یک اتومبیل فوق العاده قابل اطمینان و جان سخت جا بیندازد.

البته این خودرو علاوه بر دوام مثال زدنی، در بسیاری بخش های دیگر هم حرف های زیادی برای گفتن داشته و حتی پس از گذشت حدود هشت سال از عرضه، همچنان به دریافت نقدهای بسیار مثبت خود ادامه می دهد.

بد نیست بدانید که مدل دیگری از آلفا رومئو جیولیا به نام GTAm نیز یک سدان اسپرت فوق العاده برای علاقمندان به رانندگی به شمار می رود.

Honda Civic EK9

هوندا سیویک

قیمت حدودی:  ۳۵ هزار دلار

شاید قرار گرفتن یک میتسوبیشی Evo، سوبارو ایمپرزا یا حتی هوندا اس 2000 در این لیست قابل انتظار باشد. اما تصور این که یک هوندا سیویک بخواهد در شمار بادوام ترین خودروهای جهان قرار داشته باشد، کمی دشوار است.

در عین حال Civic EK9 یکی از قابل اعتمادترین اتومبیل های ژاپنی به شمار می رود که هرگز به آنچه لیافتش را داشت، نرسید!

از هر جنبه ای به این اتومبیل نگاه کنید با یکی از بهترین خودروهای ژاپنی تاریخ طرف هستید که علیرغم زرق و برق های ظاهری و طراحی جوان پسندانه تر و اسپرت تری که دارد، همچنان یک سیویک به شمار می رود و همان توانایی و قابلیت های سایر اعضای این خانواده را ارائه می کند.

به طور کلی عملکرد و دوام اتومبیل های خانواده سیویک هوندا کاملا ثابت شده است و EK9 یکی از بارزترین نمونه های این امر به شمار می رود.

Land Rover Series III

بادوام ترین خودروهای تاریخ

قیمت حدودی:  ۱۵ هزار دلار

نام لندروور به طورخودکار دوام و استحکام بسیار بالا را در ذهن تداعی می کند.

گل سرسبد محصولات این کمپانی، مدل کلاسیک Defender است که یک هیولای به تمام معنا به شمار رفته و قادر است تمامی کوه ها، تپه ها، دشت ها و حتی انبوه ترین جنگل ها را نیز به سادگی بپیماید.

با این حال اگر قرار باشد یک محصول باداوم از این برند خوشنام را انتخاب کنیم، به سراغ محصولات سری ۳ خواهیم رفت!

این خودروها امروزه با در نظر گرفتن قابلیت های فراوانی که دارند، قیمتی مناسب داشته و می توانند حتی همین الان نیز گزینه ای مناسب و مطمئن برای علاقمندان به آفرود و خودروهای باری باشند.

Volkswagen Beetle

فولکس واگن بیتل

قیمت حدودی:  ۱۳ هزار دلار

قدمت خودروی Volkswagen Beetle که در کشور ما با نام فولکس قورباغه ای شناخته می شود به سال 1938 باز می گردد.

آنچه باعث شده این اتومبیل به یکی از بادوام ترین خودروهای تاریخ تبدیل شود، سادگی طراحی آن است.

فولکس واگن بیتل از حداقل تعداد عناصر الکتریکی بهره می برد و به همین جهت میزان خرابی آن بسیار پایین است؛ چرا که یکی از مهم ترین دلایل خرابی اتومبیل های مدرن، حضور بیش از حد قطعات الکتریکی در آن هاست که نیاز به تعمیرات دوره ای را افزایش می دهد.

این اتومبیل فاقد واشر سرسیلندر و لوله ها و شلنگ های خنک کننده است و حتی در آن خبری از پمپ هم نیست! بنابراین طراحی ساده این اتومبیل کلاسیک چیزی برای خرابی ندارد.

این قابلیت اطمینان فوق العاده در کنار برخی قابلیت های دیگر باعث شده اند که فولکس قورباغه ای معروف و دوست داشتنی بتواند صنعت خودروسازی جهان را برای همیشه دگرگون کند.

Ford Crown Victoria

بادوام ترین خودروهای تاریخ

قیمت حدودی:  ۱۰ هزار دلار

حتما در بسیاری فیلم های دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ آمریکا مشاهده کرده اید که ماشین های پلیس عموما خودروی فورد کراون ویکتوریا هستند. علاوه بر این، تقریبا تمامی تاکسی های آمریکا در آن زمان نیز همین خودرو بودند و این مساله دوام بسیاری بالای آن در طول عمر طولانی بیست ساله اش را ثابت می کند.

فورد کراون ویکتوریا از یک موتور 4.6 لیتری V8 استفاده می کند که در برخی خودروهای خاطره انگیز دیگر فورد هم به کار رفته است.

با اینکه هنوز هیچ تست رسمی از دوام این خودرو منتشر نشده است، اما حضور طولانی مدت آن در خدمت مشاغلی چون پلیس و تاکسی می تواند به خوبی گویای دوام بالای آن باشد.

Toyota Land Cruiser 100-Series

لند کروزر

قیمت حدودی:  ۱۵ هزار دلار

دوام بسیار بالای خودروهای تویوتا نیازی به تعریف و تمجید ندارند؛ به طوری که تقریبا همه افرادی که به نوعی با این اتومبیل های سر و کار داشته اند، معتقدند که خودروهای تویوتا تقریبا فناناپذیر هستند!

یکی از بارزترین مثال ها برای نمایش دوام و استحکام بی نظیر اتومبیل های تویوتا در ویدیوی “Killing a Toyota” مشاهده شد؛ جایی که مجریان برنامه Top Gear با یک هایلوکس به قطب شمال سفر کردند و حتی یک آتشفشان فعال را نیز با لند کروزر درنوردیدند!

در کنار خودروهای هایلوکس، تویوتا البته برگ برنده ای دیگر به نام لندکروزر را نیز در اختیار داشت که در نسل های مختلف رفته رفته به سیاست کاری این برند جهت دادند و این خودروساز ژاپنی را به جایگاهی که امروز هست، رساندند.

امروزه سری Land Cruiser تویوتا با اختلاف، مطمئن ترین خودروهای شاسی بلند بازار به شمار می روند.

در این زمینه خود تویوتا معتقد است که برای هر خودروی لند کروزر عمر مفید ۲۵ ساله را در نظر می گیرد. با این حال، با در نظر گرفتن آن چه تا به امروز از این خودروها دیده ایم، عمر واقعی این محصولات بسیار بیشتر از ۲۵ سال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید صفهی 21 21

    ماکسیما از همه مقاوم تره. از قلم انداخیش....

    • حسین خالدی 6 0

      تویوتا فقط تویوتا

  • هادی 51 9

    داش پراید دو گانه دستی تو منو وجود نداشت

  • تنها 19 10

    ی حسی میگه دارید جو آماده ورود این عجوبه های قرن پیش میکنید انتظار بیشتری هم نمیره

  • ناشناس 17 4

    خارجی فقط امنیت داره

  • ناشناس 14 4

    نیسان پیکاب. آقا فنا ناپذیره وعالی وهمه چیز تمام

  • محمد 24 25

    بله آماده شویم تا کشور عزیزمان را به قبرستان خودروهای از رده خارج کشورهای دیگر کنیم .چون اگر مردم ایران این خودروها را نخرند آنها مجبورند آنها را بازیافت کنند وحتی به دریا بریزند

    • اسی 5 3

      چی میزنی 🤣🤣

  • ناشناس 1401 8 1

    خیلی بی معرفتی بود از ایران فرغون چیزی گذاشتین. بگذارید تا دنیا قدرت تولید فرغون رو ببینه، حیفه حیف. 🤔 🤣 🤣

  • حمید 14 1

    خودروهای ایرانی خودروهایی هستن بدون ابشن راننده وتمام سرنشینانو به معبودشان میرسانن از میرسلیم وعواملش ممنونیم چون اونا به معبود علاقه ندارن خودروهای داخلی سوار نمیشن

  • ناشناس 4 1

    اینا رو برای اون وری ها میگه نه برا ما داداش

  • محسن 4 0

    ریو

  • ناشناس 5 4

    ماشین های ایرانی ال ۹۰ مرگ نداره بخصوص پارس تندر

  • خدایا مددی کن 8 1

    سلام هموطن:پراید 89دارم و اهل شوتی و قرتی بازی نیستم نصف عمرش تعمیرگاه بوده، باید کارگری کنم خرجش کنم که سالی یه بار بتونم یع سفر داخل استانی بچه‌ام ببرم_بماند که خیلی وقتها همان هم باید شرمنده بود

    • محمود .پرایدفنیش تامدل ۹۸حرف نداشت۱۶ سال سوارم دریغ از یک نامردی خدایپرایدعالیه 3 3

      ماشین خوبی بود

  • کاظم 7 2

    به نظرمن هرچی باشه ازاین لگنهای ایرانی بهترند.

  • فرزاد افشار 8 0

    ماشین فقط تویوتا با اختلاف سرآمد هست

  • عابر 7 1

    تویوتا یک استثنا است، جایی نیست ک نتونه بره، قابل ستایش است.

  • Ahad 9 3

    از این لیست باید حداقل 12 تاش ماشین آمریکایی باشه

  • بازنشسته عشق لندکروز 6 0

    فقط لند کروزر 2f
    سگ جون
    من زمان جنگ لندکروز سوار بودم
    به ضرس قاطع میگم اگر لندکروز 2f و 3f نداشتیم تو جبهه‌ها پیشرفت نمیکردم
    نمیدونید چه قدرتی داره ها
    قدرت نه‌ها قدددددررت !!!!
    الان هم تو معادن حرف اول را میزنه
    درسته صدی ۱۸ میسوزونه ولی هنرشو هم داره
    عاشقتم لندکروزر
    همون خرگوشیهای قدیم
    حلوای تنتنایی
    تا نخوری ندانی

  • ناشناس 0 0

    اخی

  • م.س 0 0

    چرا این چرندیات را تحویل ملت میدی یکم بگرد خوب این ماشینی عهد دقیانوس رو برا ارواح ما پیشنهاد کردی

  • حمید 2 1

    به شعور ایرانیان توهین نکنید ،این خودروها از رده خارج یک ریال هم نمی ارزد چه برسد به دلار خودتی

    • ناشناس 3 0

      پس به پراید علاقه داری

  • افقانی 1 0

    بدترین شکل نمایش عکس خودرو.این چه کیفیتیه ایرانی مثلا باهوش؟عووووق

  • ناشناس 5 0

    خدایی اگر دست دوم هم باشه سگش شرف داره به بنجلهایی که سایپا و ایران خودرو تولید میکنن و در قالب طرح به ملت میندازن

  • مهران 2 3

    سلام معلوم نیست از کجا این اتوموبیل ها را سوا کرده اید مخصوصا ژیان که ایرانی ها خاطر ه خوبی ندارن یا یک ماشین فورد هشت سیلندر که بنزین رو قورت میده . اعتبار سایتتون رو بااین مطالب خراب نکنید

    • ناشناس 0 1

      ازاعتبار دیگه چیزی نمونده فدات شم همه باد فنا شده وگرنه این نمی اومد ژیان را در صدر خودروهای کیفی جهان!!! قرار بده این بنده خدا که خبر را زده فکر کنم حسرت به دل هست.

  • ناشناس 0 1

    خلایق هرچه لایق از ماست که بر ماست

  • ممد 1 0

    در حق پیکان ظلم کردید پیکان پارتی ندارد. ازهمه سگ جون تره

  • ناشناس 3 0

    از کامنت ها معلومه دست اندر کاران مافیای خودروهای داخلی دارند نظر میدن حتی اینجا هم نفوذ !!!!!؟؟

  • مهدی 1 1

    عزیزم این خودروها عمرمفیددارند خودروهای ایرانی هم به همین شکل ای کاش روزی ایران هم جوری بشود که دیگر خودروی بیش از عمرمفیددرخیابان ها نداشته‌باشد

  • ...... 0 0

    پس پراید کو😕

  • بر باد رفته 0 1

    بابا این ماشینا ۵۰ ساله پوسیده ان، گرفتی مارو

  • سیدایمان موسوی 1 0

    چه فایده, قیمت یک پراید توی مملکت ما 400میلیون, شرم آوره. دولت این همه ادعای پیشرفت میکنه و واقعاپس رفت هست

  • ناشناس 1 0

    چرا فورد وشورولت امریکا رانگفتید از چی ترسیدیت

  • ناشناس 0 0

    نامردا مزدا ۳۲۳ من را نگفتید

  • Siid 1 0

    این‌جورماشیناهر30سال‌یکبارهم
    نیازی‌نیست‌ببری‌جلوبندی
    دقیقأمثل‌جناب‌پرایدخودمون،

  • جابر 2 0

    اگه یکم عقلت کار میکرد میفهمیدی که ای کاش همین خودروها که معرفی کرد و بجای آریسان و پژو 207پارس سورن پلاس و این زهرماریا بهمون میدادن، من به شخصه حاضرم پول یه پارس صفرو بدم و بجاش اون بنز کپل و بگیرم

  • علیولی 0 2

    متاسفم برای این سایت که اکثرا جرندیات تحول خوانندگانش میدهد

  • ناشناس 1 1

    ی نمونه از خودروهای ایرانی نشون میدادین شاید مهندسهای مملکت ما جلوی خانواده شون ادعا میکردن

  • سجی 0 0

    میگم این ویکتوریای جون سخت که تو فیلما بود همون نیس که سر پیچا ملق زنون میرفت؟ چرا در باره کادیلاک و شولیت و پونتیاک و بلیزر و بیوک و کاپریس سوپر سالون و کامارو که هنوز دارن اسفالت سوراخ میکنن نمیگی؟
    گمونم واردات ماشینای دست دوم چینی که قهرمانشون چانگان ترد شده چینی ها هس براتون خووووب نون وا کرده هااااااا نه؟ که الان تبلیغ ماشینای عهد تیرکمون رو دارین میکنین

  • ناشناس 1 0

    فقط پراید

  • ناشناس 0 0

    درسته که این ماشین ها سگشون می ارزه به پژو و دنا و تارا و پراید و ... ایرانی .

    اما مسول عزیز سایت خبری ، ارزش ایرانی ها بهترین خودرو های روز دنیاست نه ماشین های دست دوم .
    شما هم هم رده اینا شدی که ارزش مردم را بیاری پایین؟

    • علی 0 0

      فقط روا دوگانه

  • حسین مسعودیانجاعرق 0 0

    بسیارعالیست امیدوارم چنین ماشینهایی یه روز توی ایران تولیدبشن تا مردم عزیز استفاده کنند

  • عزيز توروس 0 0

    از قديم الايام ميگفتن ماشين زيان كلا زيانه

  • عزيز توروس 0 0

    ماشينهاي زابني مثل هايلوكس و لندكروز و ألماني بنز هم از نظر استحكام و دوام قطعات حرف ندارن يادمه يكي از دوستان وانت هايلوكس داشت تو ٨ سأل رانندگي تو جاده خاكي هنوز جلوبندي خراب نشده بود فقط دوبار شمعها را تعويض كرده بود ضمنا بنز در قديم سواري ديزل توليد ميشد قيمت گازوييل فقط٢ ريال بود ٥٠٠ كيلومتر راه ميرفتي ٢٠ ريال سوختش ميشد ٥٠ سالم كار ميكرد انقدر أين ماشين قطعات با وامي داشت كه شركت بنز داشت ورشكسته ميشد جونكه خراب نميشد و قطعه فروش نداشت بخاطر همين برنامه اي جيدن كه عمر قطعات را با كم كردن الياز مواد سخت كمتر بكنن و اينطور شد كه به سوء هي مطلوب رسيد اما بازم خيلي خيلي خوبه

  • ناشناس 0 0

    نماینده های ... و دولت محترم ، با کشورهای دیگه تبانی کردن، خودروهای از رده خارج اونا رو وارد کنن و ما برای خرید صف ببندیم، اگه راست میگن اجازه ورود خودروهای نو با تعرفه منطقی رو بدن.

  • حمید 0 0

    ماشین فقط سایپا گویی

  • م.ر 0 0

    آقا پیکان ایران ناسیونال عزیز را فراموش کردید از ایران معرفی کنید ، خدا وکیلی هنوز رو دستش نیومده تمان لوازم یدکی اش تو دکه های تو جاده هم پیدا میشه ..خدا وکیلی حرف نداشت خیلی حرفه ظرف ۲۵ سال از ایران قجری بهترین خودروهای لوکس جهان رو درایران تولید و صادر کنی ، کادیلاک و بنز خاور و ......