| کد خبر: 248305 |

معاون وزیر صمت عنوان کرد:

حرکت بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با توجه به حرکت عالی خودروسازان بخش خصوصی، تولید محصولات جدید در کشور و عملیاتی شدن واردات، بازار خودروی کشور به سمت رقابت بیشتر در حرکت است.

تین نیوز

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با توجه به حرکت عالی خودروسازان بخش خصوصی ، تولید محصولات جدید در کشور و عملیاتی شدن واردات، بازار خودروی کشور به سمت رقابت بیشتر در حرکت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، « منوچهر منطقی » در جریان بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در جمع خبرنگاران افزود: تفاوت این دوره از نمایشگاه با ادوار گذشته آن در ارائه محصولات جدید و سرمایه گذاری شرکت ها برای تحقیق و توسعه (R&D) است.

وی گفت: به احتمال زیاد در نمایشگاه بعدی نیمی از تولیدات از محصولاتی است که پیش از این تولید می شد و نیمی دیگر محصولات جدیدی است که با توسعه R&D در شرکت ها تولید خواهد شد و به همین دلیل آینده روشنی  برای صنعت خوردو و قطعه سازی کشور متصور هستیم.

منطقی بیان داشت: امروز دغدغه اصلی تولیدکنندگان به تیراژ مناسب رسانیدن محصولات جدید است، به همین دلیل باید خودروسازان به سمت و سویی بروند که خودروهای جدیشان را هر چه زودتر عرضه کنند و برای قطعات جدید سفارش بیشتری بدهند.

وی به برنامه ریزی ایران خودرو و سایپا برای تولید ۹ خودروی جدید در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب می شود محصولات جدید تولید شده از سوی قطعه سازان در این محصولات جدید استفاده شود و عرضه و تقاضا در این حوزه به تعادل نزدیک شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به قطعات آن است و قطعه سازان برای ارتقای کیفی تولیدات خود برنامه های متعددی دارند.

وی تصریح کرد: به طور قطع کیفیت در خودروهای جدید به سطح مطلوب رسیده و با فرآیندی که خودروسازان در پیش گرفته اند، کیفیت در خودروهای فعلی و جاری نیز ارتقا یافته و به سطح قابل قبول خواهد رسید.

منطقی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت عالی خودروسازان بخش خصوصی و افزایش سه برابری تولید در نیمه نخست امسال، تولید محصولات جدید از سوی خودروسازان بزرگ کشور و همچنین عملیاتی شدن واردات، بازار خودروی کشور به سمت رقابت بیشتر در حرکت است.

وی گفت: به طور قطع تا یکی دو سال آینده وضعیت بازار خودروی کشور با امروز بسیار متفاوت خواهد بود.

به گزارش ایرنا،  هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو از امروز (دوشنبه) به مدت چهار روز (تا ۱۲ آبان ماه) با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانش بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در فضایی به وسعت بیش از ۷۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.