| کد خبر: 244791 |

◄ زرماکارون خودرو می سازد؟

در خبرها آمده بود که خودروسازی تازه به بازار خودروی کشور وارد می شود؛ زر خودرو که همه آن را به تولید ماکارونی در صنعت غذایی می شناسند اما ماجرای سرمایه گذاری این تولیدکننده ماکارونی در بخش خودروسازی چیست؟

تین نیوز

در خبرها آمده بود که خودروسازی تازه به بازار خودروی کشور وارد می شود؛ زر خودرو که همه آن را به تولید ماکارونی در صنعت غذایی می شناسند اما ماجرای سرمایه گذاری این تولیدکننده ماکارونی در بخش خودروسازی چیست؟

به گزارش تین نیوز، سخنگوی وزارت صمت در این باره به مهر گفته است: بهار سال گذشته یک گروه صنعتی برای سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی با وزارت صمت تفاهم امضا کرده بود.

امید قالیباف درباره سرمایه گذاری تولیدکننده ماکارونی در بخش خودروسازی اظهار داشت: در بهار سال گذشته تعدادی از هلدینگ های بزرگ تولیدی و سرمایه گذاری تفاهم نامه‌ای را با وزارت صمت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه گذاری امضا کردند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در قالب آن تفاهم نامه، این شرکت پیشنهاد ۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در حوزه‌های حمل و نقل، خودرو، غذا، پتروشیمی و شیمیایی را ارائه کرد.

قالیباف تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد این شرکت در حوزه خودرو یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون خودرو در سال سرمایه گذاری کند که از این تعداد ۶۰۰ هزار خودروی سواری، ۲۰۰ هزار خودروی هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودروی سنگین است.

وی ادامه داد: بررسی عملکردی این گروه نشان می‌دهد که در دهه ۶۰ نیز ساخت قطعات خودرو مانند سرسیلندر توسط این گروه انجام شده و صاحب تجربه است. بنابراین با درخواست سرمایه گذاری این گروه صنعتی در صنعت خودروسازی سال گذشته موافقت به عمل آمده بود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: در تیرماه سال ۱۴۰۰ مجوز تأسیس صادر و زمین نیز تأمین شد و خط تولید نیز در حال تکمیل است.

قالیباف اظهار داشت: هلدینگ های سرمایه گذاری دیگری نیز برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، مهدی امینی – قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره  گروه زر - اواخر هفته گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه زرخودرو مجوزهای لازم را برای تاسیس کارخانه خودروسازی اخذ کرده است، توضیح داد: در این راستا تاکنون برای زرخودرو ساختمان مرکزی و زمینی به مساحت تقریبی ۴۴۰ هکتار در استان البرز – اتوبان کرج خریداری شده است.

وی ادامه داد: زرخودرو جواز تاسیس برای ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروی مختلف، از خودروی اقتصادی گرفته تا خودروی سواری و انواع کامیون و کامیونت را کسب کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.