| کد خبر: 240796 |

ایمنی تایرها را دستگاهی «ایران‌ساخت» تضمین کرد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی شدند که ایمنی تایرهای خودرو را تضمین می کند.

تین نیوز

 امیرسعید صنعتکار مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه درام تایرسازی ابزاری بنیادین در خطوط تولید تایر است، گفت: بالانس بودن تایر یکی از جمله موارد مهمی است که باید در رویه ساخت تایر مورد توجه قرار گیرد تا طول عمر بیشتر و ایمنی خوبی در حین استفاده در خودروها داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، وی افزود: وقتی پای تولید تایر برای خودروهای مدرن آن هم با تکنولوژی روز به میان می آید کار سخت و پیچیده می شود. زیرا باید کالایی تولید کرد که مصرف کننده مجبور به ترجیح نمونه های خارجی نشود و خریداران آن به مشتری های واقعی تبدیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: لاستیک برای محافظت از چرخ و عملکرد بهتر خودرو در زمانی که چرخ ها با زمین در تماس هستند تولید گردیده اند. در همین زمینه بر روی هر تایر آج هایی وجود دارند که این امکان را می دهند که کشش بیشتری در سطح تایر به وجود بیاید و همچنین از ساییدگی و خرابی زود هنگام تایر جلوگیری شود که پس از فرآیند فرم دهی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بالانس و ایمنی تایر طبق همین فرآیند در درام تایرسازی ممکن می شود، گفت: دستگاهی که در این شرکت ساخته شده و نسبت به نمونه های دیگر از سرعت فرم دهی بالاتری برخوردار است.

صنعتکار خاطرنشان کرد: اندازه گیری، لایه برداری و کلیه فرآیندها پیش از تولید نهایی توسط سیستم انجام می شود و دیگر اپراتور در این زمینه نقشی ندارد و این امر سبب می شود تا تولید با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، نمونه اروپایی درام تایرسازی حدود ۷۵۰ هزار یورو و نمونه چینی حدود ۳۸۰ هزار دلار قیمت دارد اما درام تایرسازی ساخت ایران صرفا ۱۸۰ هزار دلار قیمت دارد و از نظر اقتصادی نیز کاملا به صرفه است.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که چشم انداز شرکت صادرات به سایر کشورهاست، گفت: صادرات مشخصا می تواند گره گشای مشکلات شرکت های دانش بنیان باشد و اگر در این خصوص تسهیلاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد می تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.