| کد خبر: 239532 |

رییس پلیس راهور:

◄ کارت خودرو تغییر می‌کند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تغییر کارت‌ خودروها خبر داد.

تین نیوز

سردار سید کمال هادیانفر درباره تأخیر در چاپ کارت خودروها اظهارکرد:‌ کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیض شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت تامین می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:‌ البته ما در برنامه‌ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم. برای خواندن این بارکدها نیز دست افزارهای پلیس را به روز کردیم و مأموران پلیس با اسکن این کد می‌توانند تمام اطلاعات اعم از وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و ... را استخراج کنند.

رییس پلیس راهور کشور درباره اینکه آیا این بارکد منجر به سوءاستفاده افراد غیر از اطلاعات مندرج بر روی کارت نخواهد شد، گفت:‌این بارکد تنها با دست افزار پلیس قابل خواندن است و اگر با بارکد خوان‌های دیگر اسکن شود، تنها یک کد نمایش داده می‌شود، از این رو مشکلی از این بابت وجود ندارد.

هادیانفر درباره اینکه با توجه به جایگزینی بارکد به جای چیپ چرا کارت‌ یکسری از خودروها هنوز صادر نشده است، گفت: کارت‌هایی که صادر نشده مربوط به خودروهایی است که کارتشان با فرآیند قبلی شخصی سازی شده و تنها چیپ در آن قرار نگرفته بود که با تامین این چیپ‌ها، کارت‌ها در حال صادر شدن است و روزانه ۱۰۰ هزار کارت صادر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ کارت‌های جدید هم که بعد از این در نقل و انتقال و برای نو شماره‌ها صادر می‌شود، ان‌شاالله با بارکد خواهد بود که این موضوع وابستگی ما را نیز رفع خواهد کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه آیا تغییری در شکل این کارت‌های جدید نیز ایجاد می‌شود یا خیر به ایسنا گفت:‌ شکل این کارت‌ها هیچ تغییری نکرده و همان طوری است که قبلا بود، تغییرات دیگری در این کارت‌ها ایجاد نشده و هولگرام و ... هم مانند قبل است، فقط به جای چیپ بارکد دارد.

هادیانفر درباره افرادی که کارت خودرویشان دچار آسیب شده نیز اظهارکرد:‌ این افراد می‌توانند برای تعویض کارت خود مراجعه کرده و کارت جدید را دریافت کنند. البته توصیه می‌کنم که چند روز صبر کنند تا تمامی کارت‌های معوق صادر شود و بار موجود به حالت عادی بازگردد.

 اوایل دی ماه امسال بود که برخی از مخاطبان ایسنا در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که موفق به دریافت کارت خودروی خود نشده و دلیل این موضوع نیز بروز مشکلاتی در تامین مواد مورد نیاز برای چاپ کارت این خودروها اعلام شده است که رییس پلیس راهور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    بارکد سه بعدی با کمی کثیفی یا فرسایش دیگر قابل خواندن نیست در ضمن برای اسکن بارکد احتیاج به نور کافی میباشد

  • ناشناس 1 0

    امکان جعل در بارکد سه بعدی بیشتر از تراشه هست