| کد خبر: 239443 |

فقدان تجهیزات لازم برای آزمون تصادف خودرو

معاون کیفیت خودروسازی سایپا گفت: در کشورمان زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌کنیم.

تین نیوز

معاون کیفیت خودروسازی سایپا گفت: در کشورمان زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای آزمون تصادف وجود ندارد و ما نمونه‌ها را فقط یک بار هنگام گرفتن تاییدیه تولید در هر نوع خودرو به خارج از کشور ارسال می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدحسن جبلی جوان افزود: آزمون‌های مربوط به استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو با حضور نماینده سازمان استاندارد در سال دو بار انجام می‌شود، اما برخی از موارد فعلا به دلیل تحریم‌ها اجرا نمی‌شود.

وی گفت: در سال جاری ۱۵۱ مورد آزمون بر روی همه محصولات سایپا انجام شده است و نماینده سازمان استاندارد به صورت نمونه گیری تصادفی خودرو‌ها را برای آزمون انتخاب می‌کند.

آقای جبلی جوان با اشاره به باز نشدن کیسه هوا در خودرو‌های حادثه بهبهان افزود: برای بررسی این موضوع باید خودرو‌ها را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم حافظه کیسه هوا را بازخوانی کنیم.

وی گفت: مشاهدات فعلی ما حکایت از این دارد که خودرو‌های حادثه دیده در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، از قسمت جلو ضربه شدید نداشتند و این در حالی است که برای باز شدن کیسه هوا باید حد مشخصی از ضربه به قسمت جلوی خودرو وارد شود و یا شاید هم رانندگان به دلیل موقعیت جاده در زمان حادثه خودرو را خاموش کرده و از خودرو خارج شده بودند که همین باعث شده کیسه هوا باز نشود.

معاون کیفیت خودروسازی سایپا افزود: هنوز گزارش رسمی پلیس و آتش نشانی درباره این حادثه منتشر نشده است، اما در مورد ایمنی خودرو نمی‌توان فقط به کیسه هوا بسنده کرد و ما مواردی نظیر کمربند ایمنی، ترمز خودرو، سیستم‌های تعلیق و حتی اتصالات چرخ‌ها را داریم که در ایمنی دخیل هستند و هیچ مشکلی در این موارد مشاهده نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.