| کد خبر: 239350 |

مهمترین اولویت سایپا، تکمیل و تجاری سازی خودرو‌های ناقص

مدیرعامل گروه خوروسازی سایپا گفت: نخستین و مهمترین اقدام ما در کوتاه مدت، تمرکز بر تکمیل و تجاری سازی خودرو‌های ناقص است.

تین نیوز

 محمدعلی تیموری افزود: با توجه به شرایط خاصی که در سال‌های گذشته در حوزه صنعت و بازار خودروی کشور به وجود آمده، خودرو به کالا و محصولی سرمایه‌ای تبدیل شده، از این رو لازم است تا همه تمرکز خود را روی اجرای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش قرار دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایپا؛ وی با بیان اینکه کاهش خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های سایپا را به صورت شبانه‌روزی دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: برای عملی شدن این برنامه و همچنین تحقق هدف گذاری‌های صورت گرفته در بحث افزایش میزان تولید، به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این رو، ۸۰ درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود.

تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چرا که این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آن‌ها تاثیر زیاد و تعیین کننده‌ای بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آن‌ها از سایپا خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود قطعات در سطح نمایندگی‌های سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و می‌توان با تامین به موقع، به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینه‌های افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مشکلاتی که همواره صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با میزان کم یا متوسط است که در خودروسازان برتر دنیا، امری نکوهیده و فراموش شده است.

تیموری اضافه کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمی‌توانیم کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن میزان تولید هر یک از محصولات یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب می‌آید.

وی گفت: یکی از راهکار‌هایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که می‌تواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شود.

مشارکت قطعه سازان در طراحی محصولات جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت قطعه سازی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم، اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودرو‌های اتوماتیک، مشکل گیربکس نیز اخیرا به آن اضافه شده است که این موارد باید با یک برنامه‌ریزی کامل و عملیاتی، در کوتاه مدت برطرف شود.

تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیت‌های بیشتر به قطعه سازان کشور نداریم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، مشارکت و همراهی قطعه سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است، زیرا اگر قطعه‌ساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگی‌های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اعمال نکند، به اتلاف وقت و هزینه‌های زیاد منجر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.