| کد خبر: 236228 |

تا کنون ۴۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری داشته ایم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا کنون ۴۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری داشته ایم، ۲۰۰ میلیون دلار با استفاده از میز‌های ساخت داخل و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در درون ایران‌خودرو محقق شده است.

تین نیوز

فرشاد مقیمی در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو افزود: در میز پنجم ساخت داخل قطعات خودرو نیز برای تولید ۱۸ قطعه مورد نیاز ایران‌خودرو با ۱۴ قطعه‌ساز، قراردادی به ارزش ۱۶ هزار ۶۷۰ میلیارد تومان امضا شده که ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کاهش ارزبری را در پی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد: درخواست ما این است به محض ساخت داخل شدن قطعات، در تعرفه‌های واردات آن بازنگری شود تا انگیزه‌ها برای تولیدکنندگان داخلی تقویت شود.

۴۰ درصد قطعات خودرو تارا ساخت داخل است

مقیمی با بیان اینکه باید نقشه راه ساخت داخل پیش گرفته شود گفت: اکنون از میزان وابستگی به خارج کشور در صنعت خودرو کاسته شده بطوری که امروز۴۰ درصد قطعات خودرو تارا ساخت داخل است.

وی افزود: در حوزه قطعاتی که تولید انبوه شده، تعدادی از آن‌ها بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تعدادی هم هنوز به تولید نرسیده است، اما علت پیشرفت کم به سهم آورده مربوط است که خودروساز نمی‌تواند آن را تامین کند.

تشکیل میز پنجم داخلی‌سازی قطعات خودرو با کاهش ارزبری ۵۶ میلیون یورویی

میز پنجم داخلی‌سازی صنعت خودروسازی به ارزش ۵۶ میلیون یورو با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت کلید خورد.

در میز پنجم داخلی‌سازی قطعات خودرو، قرارداد ساخت ۳۳ قطعه مورد نیاز ایران‌خودرو و سایپا توسط ۱۴ قطعه‌ساز با سرمایه‌گذاری ریالی ۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان منعقد شد که به این ترتیب ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو کاهش ارزبری رقم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، از تیرماه ۹۸ تاکنون با برگزاری چهار میز ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، ۳۴۳ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شده که میزان پیشرفت فیزیکی و صرفه‌جویی ارزی در میز نخست به ترتیب ۸۲ درصد و ۶۰ درصد، در میز دوم ۶۵ درصد و ۷۰ درصد، در میز سوم ۵۷ درصد و ۲۷ درصد و در میز چهارم ۵۴.۵ درصد و ۲۵ درصد بوده است.

به گفته کارشناسان، هرچه در فرآیند داخلی‌سازی جلو می‌رویم، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ساخت داخل بیشتر می‌شود که عمده آن نیز ارزی است، زیرا قطعات پیچیده‌تر شده و نیازمند فناوری بالاتری است و با تداوم تحریم‌ها و برخی مشکلات داخلی، این سرمایه‌گذاری‌ها دشوارتر می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.