| کد خبر: 231839 |

◄ چرا فروشندگان از عرضه کالای خود امتناع می کنند؟

رشد قیمت خودرو باز منجر به رکود بازار این کالا شد و متقاضیان همچنان از صحنه دور مانده‌اند و کسی حاضر نیست خودرو خریداری کند و البته عرضه کنندگان نیز چندان تمایلی به فروش کالاهای خود ندارند.

تین نیوز

 

رشد قیمت خودرو باز منجر به رکود بازار این کالا شد و متقاضیان همچنان از صحنه دور مانده‌اند و کسی حاضر نیست خودرو خریداری کند. با تغییر و افزایش قیمت دلار بازار خودرو نیز تکان خورود و همزمان با افزایش قیمت برخی کالاها در پی اعمال نرخ تورم، نوسانات ارزی نیز تاثیر خود را بر این بازار گذاشت و به نظر می رسد رکود پایدارتر باشد. البته در این بین خریداران نیز مانند متقاضیان عمل کرده و چندان تمایلی برای فروش کالاهای خود ندارند.

البته نوسانات بازار خودرو پیش از این نیز از سوی کارشناسان و متخصصان این حوزه پیش بینی شده بود. درواقع با توجه به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری در کشور و نیز مذاکرات هسته‌ای که کشورمان در سطح بین المللی درگیر آن است این احتمال وجود دارد که تحریم‌ها برداشته شود، بنابراین متقاضیان و عرضه کنندگان همچنان منتظر هستند تا این بازار به ثبات نسبی برسد.

 در این بین اعمال تورم و افزایش قیمت 8 درصدی نیز باعث شده که قیمت خودرو افزایش یابد مجموعه این عوامل باعث شده که بازار خودرو در طی ماه‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کند و به نظر می رسد این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد. حتی به گفته برخی فعالان صنعت خودرو ما همچنان باید منتظر تشدید رکود در این بازار باشیم.

در حال حاضر، پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان، سمند ال ایکس با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای با قیمت 146 میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۹۱ میلیون تومان و پژو پارس با قیمت ۲۱۶ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۹۱ میلیون تومان، «پژو ۲۰۰۸» ۸۹۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۳۳ میلیون تومان و دنا پلاس «تیپ ۱»، ۳۲۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.