| کد خبر: 230648 |

◄ کاهش قیمت ارز حباب قیمت خودروهای وارداتی را شکست

در این روزها که بواسطه کاهش قیمت دلار در کشور شاهد ریزش قیمت محصولات مختلفی هستیم نمی توان از تاثیر آن بر بازار خودرو چشم پوشی کرد به گونه ای که علاوه بر ریزش قیمت خودروهای داخلی ما شاهد افت قیمت در خودروهای وارداتی نیز هستیم.

تین نیوز

در این روزها که به واسطه کاهش قیمت دلار در کشور شاهد ریزش قیمت محصولات مختلفی هستیم نمی توان از تاثیر آن بر بازار خودرو چشم پوشی کرد به گونه ای که علاوه بر ریزش قیمت خودروهای داخلی ما شاهد افت قیمت در خودروهای وارداتی نیز هستیم.  

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بازار خودروهای خارجی کشور طی بیش از سه سال گذشته رشد قیمت شدیدی را تجربه کرده که ناشی از دو عامل اصلی بوده است. نخست ممنوعیت واردات خودرو در خرداد ۱۳۹۷ و در ادامه، رشد شدید قیمت ارز با این حال در روزهای اخیر ریزش قیمت ارز تاثیر خود را بر بازار خودروهای وارداتی گذاشته و گفته می‌شود، خودروهای خارجی افت‌ قیمت‌های ۱۰ تا ۱۵ درصدی را به دلیل ریزش اخیر قیمت ارز تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تلاش خودروسازان برای آزادسازی قیمت ها

 

طبعا هر زمان که قیمت ارز نزولی شده، خودروهای خارجی هم افت قیمت را تجربه کرده‌اند. فعالان بازار خودروهای خارجی معتقدند اگر ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود، ریزش قیمت شدیدی در این بازار رخ خواهد داد، تا جایی که ممکن است قیمت‌ها نصف شوند.

البته گفته می‌شود در صورت احیای برجام و لغو تحریم ها، دولت (دولت بعد) به احتمال فراوان ممنوعیت واردات خودرو را بر می‌دارد، هرچند ظاهرا بناست از منابع ارزی داخل برای ورود خودرو به کشور استفاده نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.