| کد خبر: 217754 |

شناسایی کودکان جامانده در خودروهای گرم با حسگر جدید تسلا

شرکت خودروسازی تسلا، در حال طراحی حسگری جدید، برای شناسایی کودکان جامانده در خودروهای گرم است.

تین نیوز

شرکت خودروسازی تسلا، در حال طراحی حسگری جدید، برای شناسایی کودکان جامانده در خودروهای گرم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از نیوز، شرکت خودروسازی تسلا(خودروساز امریکایی) در حال طراحی حسگری است که در عین پیچیدگی، بتواند کودک جامانده در خودروهای داغ بدون همراه را شناسایی کند.

سالانه در ایالات‌متحده به‌طور متوسط، ۳۷ نفر جان خود را به دلیل این اتفاق از دست می‌دهند، این سیستم جدید به شناسایی کودکان جامانده در وسایل نقلیه کمک خواهد کرد.

این شرکت، از فناوری موج میلی‌متری برای این طراحی استفاده می‌کند که در تشخیص انسان و اشیاء نسبت به دستگاه‌های مبتنی بر تشخیص سرنشین در صندلی، مهارت بیشتری دارد.

محققان اظهار کردند: این سیستم می‌تواند بین کودک و جسم دیگری که بر روی صندلی باقی‌مانده، تمایز قائل شود و احتمال بروز هشدارهای کاذب را کاهش و الگوهای تنفس و ضربان قلب را تشخیص می‌دهد.

تصویربرداری راداری

شرکت خودروسازی تسلا مدعی است که این دستگاه، متشکل از چهار فرستنده و سه آنتن دریافتی است که درک عمیق را فراهم می‌کند و از افزایش قدرت موج برای دیدن مواد نرم، مانند پتو که کودک در آن قرار دارد، استفاده می‌کند.

تصویربرداری راداری می‌تواند اندازه یک انسان را ارزیابی کند و بر اساس اینکه فرد بالغ یا کودک باشد، کیسه هوا را تعبیه کند که از سیستم صندلی وزنی موجود در بسیاری از اتومبیل‌ها موثرتر است.

این سیستم همچنین می‌تواند بین کودک و شی که روی صندلی باقی‌مانده است، تمایز قائل شود و احتمال بروز هشدار کاذب را کاهش دهد و حرکات بسیار کوچک مانند الگوهای تنفس و ضربان قلب که هیچ‌کدام را نمی‌توان با دوربین یا حسگر داخل صندلی تشخیص داد، ردیابی کند.

به‌احتمال زیادی این وسیله نقلیه از سال آینده در اتومبیل‌های این شرکت خودروسازی وجود خواهد داشت.

خطرات ناشی از گرمای بیش‌ازاندازه اتومبیل

تنها در سال ۲۰۱۸، ۵۳ کودک در اثر گرفتار شدن در اتومبیل‌های گرم و براثر گرمازدگی جان خود را از دست دادند.

درحالی‌که دانشمندان، دقیقا نمی‌توانند زمان گرمازدگی را پیش‌بینی کنند، اما بیشتر موارد زمانی است که دمای بدن کودک برای دوره طولانی بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

نتایج تحقیق انجام‌شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که اتومبیل‌ها تنها با یک ساعت ماندن در نور مستقیم خورشید می‌توانند خطرناک باشند و این درحالی‌که است که دمای داشبورد آن‌ها در حدود ۶۰ دقیقه به ۷۱ درجه می‌رسد و این میزان برای ایجاد سوختگی درجه سوم پوست انسان کافی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.