| کد خبر: 216070 |

مردودی ۸۰درصد اتوبوس‌های شرکت‌واحد در مراجعه اول معاینه فنی

مقدم گفت: ۸۰ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد در مراجعه اول به مرکز معاینه فنی قادر به دریافت آن نیستند.

تین نیوز

مقدم گفت: ۸۰ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد در مراجعه اول به مرکز معاینه فنی قادر به دریافت آن نیستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حسین مقدم مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: در ۴ ماه اخیر سال جاری تاکنون بیش از ۲۴۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد معاینه شده‌اند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ۸۰ درصد از آن‌ها در مراجعه اول قادر نیستند که در مراجعه اول معاینه فنی بگیرند و باید اصلاحاتی روی آن‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها به جهت اینکه بتوانند معاینه فنی بگیرند باید هزینه‌های بسیار بالایی را به جهت تعمیرات بپردازند، گفت: گاهی اوقات اتوبوس‌ها به جهت اینکه بتوانند معاینه فنی بگیرند نیز باید دو سه مرحله تعمیرات و اصلاحات صورت گیرد و در صورتی که شرایط آن اتوبوس بسیار بغرنج باشد از سرویس دهی کنار گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: خوشبختانه با تعاملی که وجود دارد هیچ اتوبوسی بدون معاینه فنی حق تردد ندارد و آن‌هایی که دارای مشکلات هستند به جای اینکه سالی ۲ بار به جهت اخذ معاینه فنی رجوع کنند باید ۴ بار مراجعه کرده که در این خصوص افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

مقدم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه برخوردهایی با اتوبوسی که دارای برگه معاینه فنی نیست صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اولین اقدامی که خوشبختانه صورت می‌گیرد این است که همکاران ما به این عزیزان سوخت کم گوگرد نداده و نیز اجازه تردد هم داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دومین اقدام با همکاری پلیس راهور تهران به عنوان ضابط اجرایی این است که در توقفگاه‌های شرکت واحد به صورت نامحسوس از لحاظ آلایندگی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم به طوری که مواردی هم داشتیم که حتی فک پلاک شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به سوال "در صورتی که خودروهای سواری سبک برگه معاینه فنی نداشته باشند، به ازای هر روز ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند این مسئله برای اتوبوس‌های شرکت واحد هم وجود دارد یا خیر؟ "، تاکید کرد: قانون، استثنایی در این خصوص ندارد و از روی پلاک‌شان تشخیص داده می‌شود که این‌ها یک ماه معاینه فنی نداشته و به همین دلیل سی مرتبه جریمه شده‌اند؛ البته این نکته هم ضروری است که خودروهای فاقد معاینه تردد نمی‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.