| کد خبر: 212921 |

◄ رد پای دلالی در ثبت‌نام ایران‌خودرو و سایپا+عکس

کمتر از 24 ساعت از اجرای طرح قرعه کشی فروش خودرو برای جلوگیری از دلالی، حواله‌های فروش اعلام شده، سر از سایت‌های خرید و فروش خودرو در آورد. حواله‌هایی که با قیمت نجومی به فروش می‌رسند.

تین نیوز

کمتر از 24 ساعت از اجرای طرح قرعه کشی فروش خودرو برای جلوگیری از دلالی، حواله‌های فروش اعلام شده، سر از سایت‌های خرید و فروش خودرو در آورد. حواله‌هایی که با قیمت نجومی به فروش می‌رسند.

به گزارش تین‌نیوز، این فروش فوق العاده برای کنترل قیمت خودرو در بازار و خرید مشتریان واقعی انجام شده و شامل اعمال محدودیت های مختلفی از جمله نداشتن پلاک ، داشتن گواهینامه و حداقل گذشت ۳ سال از زمان تحویل خودرو از ایران خودرو و سایپا می‌شد.

اما به شکل جالب و تامل‌برانگیزی ساعاتی پس از این قرعه‌کشی حواله‌ها در فضای مجازی و در سایت‌های خرید و فروش دست به دست می‌شد و شاهد دلالی و فروش این خودروها توسط برخی از برگزیدگان بودیم.

163519_705 (1)

 

 

کمی بعد از بازتاب این خبر در فضای مجازی و رسانه‌ها، وزارت صمت در اطلاعیه‌ای فروش این حواله‌ها را ممنوع و آن را قابل پیگرد اعلام کردند.

در این اطلاعیه آمده است:

به دنبال انجام قرعه‌کشی فروش فوق‎العاده ۲۵هزار دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران خودرو در تاریخ ۱۷ خرداد ۹۹ و گروه خودروسازی سایپا در ۱۸ خرداد ۹۹، ضمن هشدار به خریداران امتیاز این خودروها به‌استحضار می‌رساند:

۱- بر اساس مصوبات کمیته خودرو که با حضور دستگاههای نظارتی از جمله «دادستانی کل کشور» و «سازمان بازرسی کل کشور» به دو خودروساز ابلاغ شده است، به هیچ عنوان امکان صلح یا فروش خودرو به صورت وکالتی تا یکسال وجود ندارد.

۲- سند خودروی واگذار شده به مدت یکسال در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند، لذا امکان فروش تا پایان دوران ترهین وجود ندارد.

 

۳- پلاک واگذار شده از سوی پلیس راهور به فرد مشمول، به هیچ عنوان قابل انتقال به غیر نیست و مسئولیت هرگونه کشف تخلفات بر عهده دارنده پلاک انتظامی می باشد.

۴- خودروی واگذار شده صرفاً با تطبیق مدارک هویتی به فرد ثبت‌نام کننده دارای مشخصات ثبت شده، تحویل داده خواهد شد.

شایان ذکر است، لوح فشرده مرتبط با اسامی افراد منتخب در این دوره از قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده، از سوی خودروسازان به دستگاههای نظارتی تحویل شده و امکان هیچگونه دخل و تصرف در آن وجود ندارد.

بر این اساس به تمامی هموطنان عزیز هشدار داده می‌شود که مراقب سودجویی کلاهبرداران باشند.

حال پرسش اینجاست که این کار چگونه ممکن شده است؟ آیا کسانی که اقدام به فروش این امتیازها کرده‌اند افراد حقیقی هستند؟ آیا در عمل هم این پیگیری برای شناسایی انجام خواهد شد؟

مجموعه‌ای از این پرسش‌ها ما را به سوالی قدیمی‌ترو جدی‌تر روبرو می‌کند: آیا این طرح‌ها می‌تواند دستت دلالان را از صنعت خودرو کوتاه کند؟ یا چنانکه برخی از کارشناسان می‌گویند بیشتر نوعی لاتاری است؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 1 1

    اولش میخواستم برای خودم ماشین بخرم. ثبت نام کردم.حالا توی قرعه کشی پژو برنده شدم. نمایشگاه سر کوچمون خبر دار شده .ماشینو میخواد.چند تا خریدار دیگه هم هست.عیال میگه ماشینو به نصف قیمت گرفتی ، بفروش شندرغاز گیرمون بیاد .خیلی مزه میده.فعلا با همون پراید سر میکنیم.بنظر شما بفروشم؟