| کد خبر: 211352 |

نحوه محاسبه قیمت خودرو در بازار اعلام شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و بازرسان این سازمان با آن مقابله خواهند کرد.

تین نیوز

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و بازرسان این سازمان با آن مقابله خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس تابش در پایان جلسه امروز (دوشنبه) ستاد تنظیم بازار با محوریت قیمت‌گذاری خودرو گفت: خودروسازان متعهد به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری شده‌اند که بر مبنای آن، در هر ماه برنامه‌های تولیدی آنها گرفته می‌شود تا به تناسب آن از بین خودروهای تولیدی ۶۰ درصد به تعهدات و معوقات باقی مانده و ۴۰ درصد به فروش فوق العاده اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با قیمت‌های اعلامی جدید، نسبت به قیمت‌های ۱۷ دی سال ۱۳۹۷ ستاد تنظیم بازار، ۲۳ درصد به قیمت درب کارخانه خودروهای سایپا و ۱۰ درصد به قیمت درب کارخانه خودروهای ایران خودرو اضافه خواهد شد، گفت: در این راستا محدودیت‌هایی نظیر هر کد ملی یک دستگاه خودرو، محدودیت سنی بالای ۱۸ سال و عدم ثبت‌نام یا دریافت خودرو از ایران خودرو و سایپا در سه سال گذشته در نظر گرفته شده است.

قیمت خودرو در نمایشگاه‌ها باید در دید عموم باشد

طبق اعلام رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت خودرو در نمایشگاه‌ها باید در دید عموم بوده و قیمت‌ها در فضای مجازی نیز باید متعارف بوده، عرضه کننده خودرو احراز هویت شده باشد و خودروهای واقعی عرضه کرده باشند.

اگر بیش از سه ماه خودرو در پارکینگ نگهداری شود به منزله احتکار خواهد بود

تابش با بیان اینکه خودروها نباید بیش از سه ماه در پارکینگ‌ها نگهداری شده باشد، تصریح کرد: در صورتی که این خودروها در این مدت به نمایندگی‌ها برای سرویس‌های اولیه مراجعه نکرده باشند، به منزله احتکار تلقی شده و گارانتی آنها ابطال خواهد شد.

معاون وزیر صمت همچنین تاکید کرد که موضوع احتکار خودرو از موضوعات مهم و اولویت دار است که توسط این سازمان رصد خواهد شد و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ایجاد زیرساخت لازم برای اخذ مالیات از معاملات مربوط به خودروها شده است.

همچنین به گفته وی، اتحادیه‌ها و اتاق های اصناف در سراسر کشور مکلف به ارائه دستورالعمل تعیین شده به تمامی مراکز خرید و فروش خودرو اعم از نمایشگاه‌ها و شبکه‌های مجازی هستند.

افزایش قیمت خودرو شامل خودروهای معوق شده نمی‌شود

موضوع افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش ۲۳ درصدی قیمت محصولات سایپا، شامل خودروهای معوق شده نیست و این خودروها با همان قیمتهای قبلی در اختیار مشتریان و ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.