| کد خبر: 210939 |

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به التهاب بازار دامن می زند

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید در حال حاضر که قیمت خودرو در بازار متلاطم بوده و لحظه ای گران می شود در صورت افزایش قیمت کارخانه ای چارچرخ‌ها، باید منتظر رشد قیمتی بیشتر این محصول در بازار بود.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید در حال حاضر که قیمت خودرو در بازار متلاطم بوده و لحظه ای گران می شود در صورت افزایش قیمت کارخانه ای چارچرخ‌ها، باید منتظر رشد قیمتی بیشتر این محصول در بازار بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درباره فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، گفت: در حال حاضر که قیمت خودرو در بازار متلاطم بوده و لحظه‌ای گران می‌شود، با اجرایی شدن فرمول جدید قیمت گذاری -قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده(منوط به بهره‌وری۷۰درصدی)-، وضعیت آشفته تر شده و چارچرخ ها در بازار گرانتر می شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی که مردم با رکود و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، التهاب بیشتر بازار خودرو، می تواند بار مضاعفی به آنها تحمیل کند زیرا براساس نظریه های اقتصادی، قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثرگذار است.

وی اظهار کرد: رونق گرفتن بازار سرمایه و بورس امید تازه ای بود تا نقدینگی از سایر بازارها مانند سکه، خودرو و .. جمع‌آوری شده و به سمت بورس هدایت شود اما با تصمیمات ناگهانی و اخذ سیاست های نابه جا مانند افزایش قیمت کارخانه ای خودرو زمینه برای جولان بیشتر سوداگران در بازار فراهم می شود.

نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر و ... افزایش یافته اما نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که خودروسازان پس از رشد یک باره نرخ ارز، بهای چارچرخ ها را متناسب با آن گران کردند بنابراین نباید در شرایط کنونی به دنبال افزایش قیمت مجدد باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی مردم قادر به خرید خودرو با قیمت های کنونی نیز نیستند، حال چگونه با افزایش قیمت کارخانه‌ای بتوانند خودرو خریداری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.