| کد خبر: 204359 |

عده‌ای خاص می‌توانند در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید پس از تفاوت فاحش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، تنها عده‌ای خاص می‌توانند در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند و خودروسازان علت این امر را هک شدن سیستم فروش به وسیله ربات و توسط سوداگران می‌دانند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید پس از تفاوت فاحش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، تنها عده‌ای خاص می‌توانند در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند و خودروسازان علت این امر را هک شدن سیستم فروش به وسیله ربات و توسط سوداگران می‌دانند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت صنعت خودروسازی در کمیسیون متبوعش، گفت: صنعت خودروسازی سیاهچال‌های بسیاری دارد؛ انحصار، زد و بند، هزینه‌های گزاف ناشی از اخذ وام و... موجب افزایش قیمت تمام شده تولید خودرو شده و تمامی این مشکلات ناشی از بی‌برنامگی و سوء مدیریت در خودروسازی‌ها است.

ادعای خودروسازان درباره هک شدن سیستم پیش فروش خودرو؛ واقعیت یا فرار از پاسخگویی؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه پیش فروش خودروسازان، افزود: پس از تفاوت فاحش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، تنها عده‌ای خاص می‌توانند در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند و خودروسازان علت این امر را هک شدن سیستم فروش به وسیله ربات و توسط سوداگران می‌دانند.

تیر عملکرد نامناسب خودروسازان تنها مصرف کننده را هدف قرار می‌دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تیر عملکرد نامناسب خودروسازان تنها مصرف کننده را هدف قرار می‌دهد، اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده صنعت خودروسازی داخلی همانند یک جنگ به کشور زیان مادی و معنوی وارد می‌کند.

پارسایی به جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل خودروسازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه خودروسازان وعده دادند اگر بتوانند خودروهای تولیدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند، قیمت چارچرخ‌ها به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت، به گونه‌ای که در هر فروش فوری قیمت خودرو را 5 درصد بیشتر از مرتبه پیش کاهش خواهند داد و این روند مادامی که قیمت خودرو واقعی شود ادامه خواهد داشت، علیرغم گذشت چندین ماه از جلسه مذکور نه تنها وعده خودروسازان محقق نشده بلکه روز به روز بر قیمت خودرو افزوده می‌شود.

اراده‌ای برای مبارزه با گران فروشی خودرو وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده‌ای برای مبارزه با گران فروشی خودرو وجود نداشته و مسئولان تسلیم دلالی و قیمت کف بازار شده‌اند، تصریح کرد: خودروسازان عامل تنش قیمت بازار خودرو هستند زیرا هرچه بهای چارچرخ‌ها در بازار افزایش یابد، این شرکت‌ها به دلیل زد و بند با سوداگران سود بیشتری به دست می‌آورند.

به زعم پارسایی مادامی که بازار انحصاری، تولید و فروش خودرو در اختیار خودروسازان بوده و ۸۰ میلیون ایرانی ناچار به خرید خودروهای داخلی هستند وضعیت این صنعت ساماندهی نمی‌شود.

مردم محکوم به خرید خودرو داخلی هستند

وی ادامه داد: اگرچه در گذشته خودرو با تعرفه‌های بسیار بالا وارد کشور می‌شد اما در حال حاضر واردات ممنوع شده ومردم محکوم به خرید خودروی داخلی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اراده‌ای برای از بین بردن انحصار صنعت خودروسازی در کشور وجود ندارد، گفت: عرضه و تقاضا، قیمت‌ها در بازار مشخص می‌کند اگر عرضه نتواند تقاضا را پوشش دهد قیمت ها صعودی می‌شود از آنجا که عرضه خودرو نمی ‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد قیمت چارچرخ‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

خودروسازان توان پاسخگویی به تقاضای بازار را ندارند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان توان پاسخگویی به تقاضای بازار را ندارد، توضیح داد: این شرکت‌ها به راحتی نحوه عرضه و قیمت‌گذاری خودرو را تعیین می‌کنند، بنابراین قوه قضاییه باید به موضوع زد و بندهای خودروسازان ورود کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.