| کد خبر: 192712 |

با همکاری هیوندایی و تویوتا؛

آغاز تولید خودروهای برقی در اندونزی از سال ۲۰۲۲

اندونزی قصد دارد با جلب همکاری شرکت‌هایی همچون تویوتا و هیوندایی، تولید خودروهای برقی در این کشور را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

تین نیوز

اندونزی قصد دارد با جلب همکاری شرکت‌هایی همچون تویوتا و هیوندایی، تولید خودروهای برقی در این کشور را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسین ایج، وزارت صنعت اندونزی اعلام کرده که تولید خودروهای برقی را در این کشور از سه سال دیگر آغاز می‌کند و برخی شرکت‌های مشهور خودروسازی به سرمایه گذاری در این زمینه علاقه نشان داده اند.

اندونزی در ماه‌های اخیر به تلاش‌های خود برای تولید خودروهای برقی و انواع باتری خودرو شدت بخشیده و کارخانه‌هایی را به همین منظور احداث کرده است. اندونزی دارای ذخایر کافی از سنگ معدن نیکل است که در تولید باتری‌های لیتیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا از تعهد خود به سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری برای تولید خودروهای برقی در اندونزی ظرف ۵ سال آینده خبر داده و بنا بر اعلام دولت اندونزی این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تا بدان حد خودروی برقی تولید کند که ۲۰ درصد از کل ظرفیت تولید اتومبیل در این کشور را از آن خود کند.

قرار است بخشی از هزینه تولید خودروهای برقی از محل دریافت مالیات بیشتر از خودروهای لوکس تأمین شود و البته برخی معافیت‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و خریداران خودروهای برقی در اندونزی در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.